Περίληψη
Ο κοινωνικός και πολιτισμικός πλουραλισμός της σύγχρονης πραγματικότητας ανέδειξε τις διαφορετικές εκφάνσεις του μαθητικού δυναμικού σε επίπεδο ετοιμότητας, ενδιαφερόντων, εμπειριών, κουλτούρας, αναγκών και δυνατοτήτων μάθησης, καθιστώντας τον παραδοσιακό, μονοδιάστατο τρόπο διδασκαλίας και μάθησης ανεπαρκή. Στη βάση αυτής της λογικής, φαίνεται ότι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση και Μάθηση αποτελεί μια σύγχρονη διδακτική προοπτική, η οποία μέσω της αξιοποίησης των Αναπτυξιακών Κατάλληλων Προγραμμάτων, είναι ικανή να ανταποκριθεί στην πολυπλοκότητα της πολυεπίπεδης ενεργοποίησης του ψυχοπνευματικού δυναμικού του κάθε μαθητή, στην απόκτηση δεξιοτήτων, στην ενεργό εμπλοκή του στη διδακτική διαδικασία και στην ανάπτυξη κινήτρων για την οικοδόμηση νέας γνώσης. Απόρροια της διερεύνησης και εφαρμογής Αναπτυξιακά Κατάλληλων Προγραμμάτων στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και Μάθησης αποτελεί η ανάγκη ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης αγωγής και φροντίδας ...
Ο κοινωνικός και πολιτισμικός πλουραλισμός της σύγχρονης πραγματικότητας ανέδειξε τις διαφορετικές εκφάνσεις του μαθητικού δυναμικού σε επίπεδο ετοιμότητας, ενδιαφερόντων, εμπειριών, κουλτούρας, αναγκών και δυνατοτήτων μάθησης, καθιστώντας τον παραδοσιακό, μονοδιάστατο τρόπο διδασκαλίας και μάθησης ανεπαρκή. Στη βάση αυτής της λογικής, φαίνεται ότι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση και Μάθηση αποτελεί μια σύγχρονη διδακτική προοπτική, η οποία μέσω της αξιοποίησης των Αναπτυξιακών Κατάλληλων Προγραμμάτων, είναι ικανή να ανταποκριθεί στην πολυπλοκότητα της πολυεπίπεδης ενεργοποίησης του ψυχοπνευματικού δυναμικού του κάθε μαθητή, στην απόκτηση δεξιοτήτων, στην ενεργό εμπλοκή του στη διδακτική διαδικασία και στην ανάπτυξη κινήτρων για την οικοδόμηση νέας γνώσης. Απόρροια της διερεύνησης και εφαρμογής Αναπτυξιακά Κατάλληλων Προγραμμάτων στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και Μάθησης αποτελεί η ανάγκη ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης αγωγής και φροντίδας καθώς επιδρά καθοριστικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα και στις μελλοντικές προσδοκίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν, να αναδειχθούν και να καταγραφούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής και σχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για το επίπεδο παρεχόμενης ποιότητας της εκπαίδευσης. Στην έρευνά μας συμμετείχαν Ν:584 εκπαιδευτικοί (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι) από την περιφέρεια της Ηπείρου που απάντησαν σε ερωτήματα σχετικά με τις Αναπτυξιακά Κατάλληλες Πρακτικές και την ποιότητα στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και Μάθησης. Ακολούθησε πειραματική εφαρμογή των Αναπτυξιακά Κατάλληλων Προγραμμάτων στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και Μάθησης σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία προκειμένου να καταγραφεί η ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά και να αναδειχθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους πριν και μετά την πειραματική εφαρμογή και να γίνει συγκριτική μελέτη των αποτελεσμάτων με τάξεις στις οποίες ακολουθείται ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας και μάθησης. Κοινή διαπίστωση από τις απόψεις των εκπαιδευτικών είναι η μη εφαρμογή της διαφοροποίησης και των αναπτυξιακά κατάλληλων πρακτικών στην καθημερινή πειραματική διαδικασία. Από το πρόγραμμα πειραματικής πειραματική εφαρμογής προέκυψε ότι με την εφαρμογή των Κατάλληλων Αναπτυξιακών Πρακτικών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και Μάθησης σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ενισχύθηκε σημαντικά η ποιότητα της εκπαίδευσης. Με την ελπίδα ότι τα ερευνητικά πορίσματα θα αξιοποιηθούν και δεδομένου ότι η αξιολόγηση δεν αποτελεί αυτοσκοπό πρόθεση της παρούσας έρευνας είναι να προσφέρει πληροφορίες και να αποτελέσει κίνητρο για εφαρμογή αποτελεσματικών εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων, να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, να ωθήσει στη μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, να ενισχύσει τις δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών αλλά και να ενθαρρύνει τους γονείς για ενεργή και αποτελεσματική συνεργασία και εμπλοκή με το σχολείο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The social and cultural pluralism of modern reality has highlighted the different facets of the student potential in terms of readiness, interests, experiences, culture, needs and learning opportunities, rendering the traditional, one-dimensional way of teaching and learning inadequate. On this basis, it seems that Differentiated Teaching and Learning is a modern teaching perspective able to respond to the complexity of each student's multidimensional intellectual potential, to the acquisition of skills, to the actively involvement in the teaching process and to the development of incentives in order to build new knowledge. The consequence of implementing Developmentally Appropriate Practices in the context of Differentiated Teaching and Learning is the need to control and ensure the quality of education, as has significant effects on children's overall development, academic achievement and future expectations. The purpose of this study is to investigate, highlight and record the pres ...
The social and cultural pluralism of modern reality has highlighted the different facets of the student potential in terms of readiness, interests, experiences, culture, needs and learning opportunities, rendering the traditional, one-dimensional way of teaching and learning inadequate. On this basis, it seems that Differentiated Teaching and Learning is a modern teaching perspective able to respond to the complexity of each student's multidimensional intellectual potential, to the acquisition of skills, to the actively involvement in the teaching process and to the development of incentives in order to build new knowledge. The consequence of implementing Developmentally Appropriate Practices in the context of Differentiated Teaching and Learning is the need to control and ensure the quality of education, as has significant effects on children's overall development, academic achievement and future expectations. The purpose of this study is to investigate, highlight and record the preschool and school teachers’ views on the level of quality of education. 584 teachers (both teachers and pre-school teachers) participated in our research from the region of Epirus, who responded to questions concerning Differentiated instruction and quality in education. An experimental implementation was also implemented with the use of Appropriate Development Practices in the context of Differentiated Teaching and Learning in kindergartens and primary schools. Then we investigated the quality of education by the observations and the teachers’, students’ and parents’ views with and without the implementation of Developmentally Appropriate Practices in the context of Differentiated Teaching and Learning. This study aims to conduct a comparative study from the results emerged. A common finding from the teachers' point of view is the non-implementation of differentiation and developmentally appropriate practices in the daily educational process. From the educational program emerged that with the implementation of the Developmentally Appropriate Practices in the context of Differentiated Teaching and Learning in kindergartens and primary schools, the quality of education was significantly enhanced. With the hope that the research findings will be utilized and since that evaluation is not an end in itself, this research intends to provide information and motivate the implementation of effective, alternative teaching approaches, to improve the education quality, to maximize learning outcomes, to enhance teachers' professional development and to encourage parents to collaborate and engage actively and effectively with the school.
περισσότερα