Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός ψυχο-εκπαιδευτικού προγράμματος σε παιδιά πρώιμης εφηβείας για την μείωση του αισθήματος του φόβου - άγχους και την αλλαγή στάσεων αναφορικά με το πλαίσιο του θανάτου

Περίληψη

Αναμφισβήτητα είναι τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα παρέμβασης για τη διαχείριση θεμάτων που πλαισιώνουν τον θάνατο. Ο θάνατος αποτελεί παράγοντα φόβου ο οποίος έχει παρατηρηθεί να αυξάνεται κατά την πρώιμη εφηβεία και είναι αρνητικά συνδεδεμένος με τη θετική στάση αποδοχής του ως ένα φυσιολογικό και αναπόσπαστο τμήμα της ζωής. Τα φοβικά συναισθήματα ενεργοποιούν αποφευκτικές στάσεις και αντιδράσεις απέναντι στο θάνατο. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο αυξάνονται οι πιθανότητες για ψυχολογικές επιπτώσεις στη μετέπειτα ζωή του ατόμου. Η παρούσα έρευνα είναι η πρώτη μελέτη που αποσκοπεί στην αξιολόγηση ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη μείωση του αισθήματος του φόβου-άγχους παιδιών πρώιμης εφηβείας και την αλλαγή στάσεων απέναντι στο πλαίσιο του θανάτου. Είναι η πρώτη μελέτη σε Ελλάδα κι εξωτερικό που πέρα από την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μελετά και τις ομαδικές διαδικασίες που συντελούν κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του εν λόγω προγράμματ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The benefits that children obtain from participating in intervention programs in order to deal with death-related issues are indisputable. Death is a fear factor that has been observed to increase during early adolescence and is negatively linked to the positive attitude of accepting it as a normal and integral part of life. Phobic emotions activate evasive attitudes and reactions to death. In such a case, the chances of psychological effects on a person's later life increase. The present study is the first one designed to evaluate a psycho-educational program to reduce children's sense of fear and anxiety in early adolescence and change attitudes towards death. It is the first study, in Greece and abroad, that, in addition to evaluating its effectiveness, also studies the group procedures that contribute to the implementation of this program. The study included 226 primary and secondary school students from the district of Ioannina (103 in the intervention group and 123 in the contro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51240
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51240
ND
51240
Εναλλακτικός τίτλος
Design, implementation and evaluation of a psycho-educational program in early adolescence children to reduce the feeling of fear-anxiety and change attitudes regarding the context of death
Συγγραφέας
Δικαίου, Γιαννούλα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπρούζος Ανδρέας
Λεονταρή Αγγελική
Μισαηλίδη Πλουσία
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Κούτρας Βασίλειος
Βασιλόπουλος Στέφανος
Δημητρίου Λουκία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Φόβος-άγχος θανάτου; Μείωση; Αλλαγή στάσεων; Πολύτιμο ζωής; Ψυχοεκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)