Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας και των ομαδικών διαδικασιών ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ψυχολογικής ευζωίας φτωχών προ-εφήβων

Περίληψη

Ο αριθμός των παιδιών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας είναι πολύ μεγάλος σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες και η συζήτηση της ανάπτυξης σ’ αυτά πλήθους ψυχολογικών προβλημάτων καλά εδραιωμένη. Ωστόσο, έλλειμμα παρατηρείται στη βιβλιογραφία ως προς τη διενέργεια ομαδικών ψυχολογικών παρεμβάσεων σε φτωχά παιδιά και κατ’ επέκταση στην αξιολόγηση της έκβασής τους και των ομαδικών διαδικασιών που αναπτύσσονται στη διάρκειά τους. Γι’ αυτό, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της έκβασης και των ομαδικών διαδικασιών ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος 10 συναντήσεων, σχεδιασμένου να ενισχύσει την ψυχική ανθεκτικότητα και την ψυχολογική ευζωία φτωχών προ-εφήβων στο σχολικό πλαίσιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 270 μαθητές (131 αγόρια, 139 κορίτσια) της ΣΤ΄ Δημοτικού (Μ.Ο.ηλικίας=11.07, Τ.Α.=0.26), από τους οποίους οι 145 συγκρότησαν την πειραματική ομάδα και οι 125 την ομάδα ελέγχου, που δεν έλαβε καμίας μορφής παρέμβαση. Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος επιχειρήθηκε συλλέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The number of children living in poverty is very high in all developed countries and the discussion of the development in them of a multitude of psychological problems well established. However, there is a deficit in the literature with regard to the performance of group psychological interventions on poor children and thus in the subsequent evaluation of their outcomes and the group processes that are developed during them. Therefore, the purpose of this study was to investigate the outcome and group processes of a ten-session psychoeducational program designed to enhance the psychological resilience and psychological well-being of poor preadolescents in the school context. The research involved 270 students (131 boys, 139 girls) attending the sixth grade (Mage =11.07, S.D.=0.26), 145 of which formed the experimental group and 125 the control group, that received no form of intervention. The program’s effectiveness was evaluated by collecting data two weeks before-and-after interventi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51222
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51222
ND
51222
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of the effectiveness and the group processes of a psychoeducational program for the enhancement of the psychological resilience and psychological well-being of poor pre-adolescents
Συγγραφέας
Τάσση, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπρούζος Ανδρέας
Κούτρας Βασίλειος
Βασιλόπουλος Στέφανος
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Μισαηλίδη Πλουσία
Δημητρίου Λουκία
Ίσαρη Φιλία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, γενικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχική ανθεκτικότητα; Ψυχολογική ευζωία; Φτώχεια; Ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες; Θετικές ψυχολογικές παρεμβάσεις; Ομαδικές διαδικασίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)