Η επαναφοίτηση παιδιών προσχολικής ηλικίας με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος στο νηπιαγωγείο ως παράγοντας επίδρασης στο γνωστικό και κοινωνικό τους τομέα

Περίληψη

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αιτήσεων των γονέων που ζητούν την επαναφοίτηση του παιδιού τους στο νηπιαγωγείο. Η επαναφοίτηση νηπίων είναι μια συνηθισμένη πρακτική προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν την απαραίτητη «σχολική ετοιμότητα» για το δημοτικό σχολείο. Η συγκεκριμένη πρακτική χρησιμοποιείται και για μαθητές με Δ.Α.Φ. αν και δεν υπάρχουν επαρκή ερευνητικά δεδομένα για τα αποτελέσματα της επαναφοίτησης σε αυτή την ομάδα μαθητών. Η παρούσα έρευνα μελετάει τα αποτελέσματα της επαναφοίτησης 102 νηπίων με Δ.Α.Φ. στον κοινωνικό και γνωστικό τους τομέα. Από την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι η επαναφοίτηση λειτουργεί θετικά τόσο στο γνωστικό όσο και στον κοινωνικό τομέα των μαθητών με Δ.Α.Φ.. Κατά τη διάρκεια της επαναφοίτησης σημαντικό ρόλο παίζουν και άλλες παράμετροι, οι οποίες δεν βρίσκονται αποκλειστικά στο σχολικό χώρο. Μερικές από αυτές τις παραμέτρους είναι τα εξωσχολικά απογευματινά υποστηρικτικά προγράμματα, το μορφω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recently in Greece, the number of applications for retention into kindergarten has significantly increased. Student retention in kindergarten is a common practice, so that students will obtain the necessary school preparation for elementary school. However, this practice is also used for students with Autism Spectrum Disorders (ASD), without sufficient research data on the impacts of retention on this group of students. The current study examines the impact of retention on students social and cognitive domain. A sample of 102 students from kindergartens from all over Greece was taken, and it was observed that both cognitive and social domains of students were positively affected by retention.Nevertheless, some factors that play an important role during retention are not included in the school environment. Some of these factors can be the extracurricular supporting programs, the educational attainment of the parents, students with ASD who come from a foreign family as well as the co-ope ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51223
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51223
ND
51223
Εναλλακτικός τίτλος
Retention in kindergarten for students with autism spectrum disorders as an influencing factor in the cognitive and social domain
Συγγραφέας
Λουκέρης, Στέφανος (Πατρώνυμο: Θεαγένης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Μορφίδη Ελένη
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Ζακοπούλου Βικτωρία
Συριοπούλου-Δελή Χριστίνα
Κώτσης Κωνσταντίνος
Γιαλαμάς Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επαναφοίτηση; Διαταραχές αυτιστικού φάσματος; Γνωστικός τομέας; Κοινωνικός τομέας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)