Ποσοτικές και ποιοτικές διαφορές στην ανάγνωση ανάμεσα σε καθηγητές της ελληνικής γλώσσας και μαθητές γ λυκείου και ανάμεσα σε δυσλεξικούς και μη-δυσλεξικούς φοιτητές

Περίληψη

Η σημασία της ανάγνωσης είναι αναμφισβήτητη σήμερα, ενώ η αποτελεσματική εκμάθησή είναι βασικός στόχος κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Η ανάγνωση είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές, φοιτητές και ενήλικες στο σχολείο, το πανεπιστήμιο και την επαγγελματική ζωή, κυρίως οι δυσλεξικοί, για τους οποίους είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική διαδικασία. Δεδομένης της σημασίας της ανάγνωσης και των ποικίλων παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν είτε θετικά είτε αρνητικά την αναγνωστική ικανότητα, η παρούσα μελέτη στοχεύει να διερευνήσει σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η αναγνωστική διαδικασία: α) από την εξοικείωση με το γραπτό λόγο και β) από βιολογικούς παράγοντες. Σε αυτό το πλαίσιο, έγιναν συγκρίσεις της αναγνωστικής επίδοσης μεταξύ: α) καθηγητών της ελληνικής γλώσσας και μαθητών της Γ Λυκείου και β) δυσλεξικών και μη δυσλεξικών Ελλήνων φοιτητών, ως προς την ταχύτητα της ανάγνωσης, την ακρίβεια και την κατανόηση. Η αναγνωστική επίδοση καθηγητών και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The significance of reading is undoubted today, while learning to read efficiently is a main aim of every educational system. Reading is one of the greatest challenges that pupils, students and adults have to encounter daily at school, university and professional life, especially dyslexics, for whom it is a really hard and demanding process. Given the importance of reading and the various factors can positively or negatively influence the reading ability, the current study aims to investigate to what extent the reading process is affected a) by familiarity with text, and b) by biological-constitutional factors. In this respect, the reading performance a) of Greek language teachers was compared to that of 12th grade pupils, and b) of adult dyslexic students to that of age-matched normal controls in terms of reading speed, accuracy and comprehension. The reading performance of teachers and pupils was evaluated in an Ancient Greek text and its corresponding translation in Modern Greek. Th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50759
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50759
ND
50759
Εναλλακτικός τίτλος
Quantitative and qualitative differences in reading performance between greek language teachers and 12th grade pupils and between adult dyslexics and non dyslexic students
Συγγραφέας
Ράπτη, Σοφία (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
University of Northampton
Εξεταστική επιτροπή
Garner Philip
Evans Roy
Αγαλιώτης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανάγνωση; Αναγνωστικές δυσκολίες; Δυσλεξία; Ελληνική γλώσσα; Δυσλεξία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)