Συγκριτική μελέτη της παραγωγής γραπτού λόγου στην Ελληνική ως μητρική και στην Αγγλική ως ξένη γλώσσα από δυσλεξικούς και μη δυσλεξικούς μαθητές

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια συγκριτική μελέτη της παραγωγής γραπτού λόγου από 40 δυσλεξικούς και 40 μη δυσλεξικούς μαθητές στη μητρική τους γλώσσα (Ελληνική) και στην ξένη γλώσσα (Αγγλική). Οι συμμετέχοντες στην έρευνα εξισώθηκαν με βάση το γενικότερο επίπεδο κατάκτησης της μητρικής και της ξένης γλώσσας, ενώ τα μη δυσλεξικά παιδιά -αν και μικρότερα ηλικιακά- παρουσίασαν μεγαλύτερη ορθογραφική ηλικία σε σχέση με τα δυσλεξικά παιδιά. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, οι οποίοι δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης ή ακοής και ο γενικός δείκτης νοημοσύνης τους είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, συνέθεσαν δύο κείμενα (το ένα στα Ελληνικά και το δεύτερο στα Αγγλικά) σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με τη χρήση προγράμματος και με ερέθισμα δύο σειρές έγχρωμων εικόνων από εικονογραφημένες ιστορίες Αστερίξ. Βασικός στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση ομοιοτήτων και διαφορών ανάμεσα στις δύο ομάδες συμμετεχόντων, όσον αφορά το γραπτό λόγο όχι μόνο ως τελικό προϊόν αλλά και ως διαδικασία σε επίπεδο μετά-γραφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In our study spelling skills of 40 dyslexic (mean age 13,2) and 40 non dyslexic children (mean age 11,4) matched on the basis of their general level of language proficiency and foreign language acquisition, were assessed through a dictation passage spelling test and the composing of picture elicited narratives, in both Greek (L1) and English (L2). Results indicate that spelling performance is affected by the distinct nature of each orthographic system. In both groups phonological errors were the least frequent type of spelling errors, while the predominance of morphological and etymological errors, indicates both groups' persistent difficulties with applying linguistic rules and systematicities. As expected, dyslexics made more errors of all types despite the fact that the two groups' error profiles did not differ qualitatively. Thus, dyslexic children's spelling profile seems to be lagging rather that deviant, since the differences tended to be quantitative rather than qualitative. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38826
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38826
ND
38826
Εναλλακτικός τίτλος
Written production by dyslexic and non dyslexic students in Greek (native language) and in English as a foreign language
Συγγραφέας
Μπασέκη, Βαΐτσα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Γεωργία
Παντελιάδου Σουζάνα
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Καραπέτσας Ανάργυρος
Βλάχος Φίλιππος
Παπαρούση Μαρία
Τζιβινίκου Σωτηρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Ορθογραφικό σύστημα; Αγγλικά ως ξένη γλώσσα; Χρονικά χαρακτηριστικά παραγωγής γραπτού λόγου (παύσεις, αναθεωρήσεις)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
289 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)