Κοινωνικές αντιλήψεις για τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητας και άλλες διαταραχές διασπαστικής συμπεριφοράς: ο ρόλος του φύλου του παιδιού
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis tested the first part of a new theoretical model, aiming to contribute to the understanding of sex differences in the prevalence of Disruptive Behaviour Disorders (DBDs) in boys and girls. Specifically, gendered perceptions of DBDs, as expressed by parents and prospective educators, were examined. An analogue methodology using written descriptions of child disruptive behaviour followed by rating scales assessing several perceptual dimensions like severity and untypicality was used, along with the SDQ (Goodman, 1997) and rating scales of adults’ emotional reactions and sense of self-efficacy. The first of four studies demonstrated that prospective educators consider DBDs as more untypical in girls rather than boys. This finding was replicated in all studies. The second study showed that prospective educators consider hyperactivity as more severe in boys, whereas the third study established that mothers rate DBDs as equally severe in both sexes. The fourth study showed th ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (833.58 kB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.