Παιδαγωγική αξιοποίηση του κριτικού γραμματισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή συνιστά μια συμβολή στο επιστημονικό πεδίο της κριτικής ανάγνωσης κειμένων στο πλαίσιο της φιλοσοφίας και της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ερείδεται στην καλλιέργεια σε μαθητές της Β΄ τάξης ενός πειραματικού Γενικού Λυκείου της Αθήνας Στρατηγικών Κριτικής Ανάγνωσης Κειμένων (Σ.Κ.Α.Κ.) με βάση τον κριτικό γραμματισμό και αποσκοπεί στη βελτίωση της συλλογικής κριτικής τους ανάγνωσης. Οι Σ.Κ.Α.Κ. με βάση τον κριτικό γραμματισμό συνιστούν παιδαγωγικά εργαλεία, τα οποία απαρτίζονται τόσο από τεχνικές ανάγνωσης (π.χ. υπογράμμιση, σημειώσεις, πίνακες κ.ά.) όσο και από διαδικασίες κριτικής ανάγνωσης (π.χ. προεπισκόπηση, περικειμενοποίηση, αξιολόγηση κ.ά.) (Barnet & Bedau, 2014, σσ. 34-42∙ Harvard University, 2015∙ Mather & McCarthy, 2016∙ Salisbury University, 2009∙ Spears, 2013∙ Varaprasad,1997) και οργανώνονται σε τέσσερις ομάδες: α) τη διερεύνηση του μέσου δημοσίευσης και της ταυτότητας του συγγραφέα-σχεδιαστή, β) τη διερεύνηση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation is a contribution to the scientific field of critical reading under the umbrella of critical literacy’s philosophy and pedagogy in Secondary Education. It is grounded on the cultivation of Critical Reading Strategies (CRS) based on critical literacy to second class pupils of an Experimental School (Lyceum) of Athens and aims to the improvement of their collaborative critical reading. The CRS based on critical literacy are pedagogical tools, which consist not only of reading technics (i.e. underlining, annotating, outlining etc.) but also of critical reading procedures (i.e. reviewing, contextualizing, evaluating etc.) (Barnet & Bedau, 2014, pp. 34-42∙ Harvard University, 2015∙ Mather & McCarthy, 2016∙ Salisbury University, 2009∙ Spears, 2013∙ Varaprasad,1997) and are organized in 4 groups: a) the research of publication means and the writer-designer’s identity, b) the research of perspectives and groups of people, c) the research of informative material and d) the res ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50533
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50533
ND
50533
Εναλλακτικός τίτλος
Pedagogical implementation of critical literacy in Modern Greek language teaching in Secondary Education
Συγγραφέας
Λεουτσάκος, Ευστάθιος (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μιχάλης Αθανάσιος
Φουντοπούλου Μαρίζα
Τσιτσανούδη - Μαλλίδη Νικολέττα
Φρυδάκη Ευαγγελία
Βέρδης Αθανάσιος
Γούτσος Διονύσιος
Κατσαρού Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική του κριτικού γραμματισμού; Κριτική ανάγνωση; Στρατηγικές ανάγνωσης; Διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)