Ο ρόλος της ελληνικής μουσικής παράδοσης στα Μουσικά Σχολεία και η συμβολή αυτών στη διαμόρφωση της πολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών/τριών: η περίπτωση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου: λαογραφική και παιδαγωγική προσέγγιση

Περίληψη

O θεσμός των Μουσικών Σχολείων (Γυμνασίων και Λυκείων), στο πλαίσιο της δωρεάν δημόσιας παιδείας, ξεκίνησε στην Ελλάδα, το 1988. Το Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο, παράλληλα με την εφαρμογή του προγράμματος του γενικού σχολείου, στοχεύει στην παροχή γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών στους τομείς της ευρωπαϊκής και της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Μέσα σε αυτά τα σχολεία αναδεικνύεται η σημαντικότητα της μουσικής, αφού αυτή συνδέεται τόσο με το όλο ζήτημα της αγωγής όσο και με την πνευματική και την ψυχική καλλιέργεια των νέων, παράλληλα με την εφαρμογή του προγράμματος του Γυμνασίου – Γενικού Λυκείου. Το ερευνητικό ενδιαφέρον της παρούσας μελέτης επικεντρώνεται σε εκείνους τους μαθητές που επιλέγουν την ελληνική παραδοσιακή μουσική στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους στο ΜΣ. Μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων που έγιναν στους μαθητές των Μουσικών Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας επιχειρείται να διερευνηθεί: 1) ο ρόλος και η συμβολή των ΜΣ στην μελέτη και ανατροφοδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The institution of Music Schools (Gymnasiums and Lyceums), in the context of free public education, initiated in Greece in 1988. Τhe Music Gymnasiums and Lyceums, in parallel with the core curriculum of the general schools, aim to provide knowledge and develop students' skills in the fields of European and Greek traditional music. In these schools it is highlighted the importance of music in the education, spiritual and mental development of young people, together with the main educational program.The research focus of the present study is on the students who chose Greek traditional music as a major focus during their education. Through questionnaires and interviews from the students of all the Music Schools in Greece, an attempt is made to investigate: 1) the role and contribution of Music Schools in the study and the feedback of traditional musical heritage in modern times, 2) the personal opinions of the students, the teachers and the graduates of music schools on choosing the tra ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49989
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49989
ND
49989
Εναλλακτικός τίτλος
The role of Greek traditional music in Music Schools and their contribution in shaping students' cultural identity: the case of the Music School of Rhodes: folklore and Pedagogical approach
Συγγραφέας
Θεολόγος, Χρήστος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κατσαδώρος Γεώργιος
Μερακλής Μιχαήλ
Δαλιανούδη Ειρήνη
Βαρβούνης Εμμανουήλ
Κακάμπουρα Ρέα
Μαχά Αθηνά
Κούζας Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Λαϊκός πολιτισμός
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικά σχολεία; Λαϊκός πολιτισμός και εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)