Γραμματισμός στην ξένη γλώσσα μέσω της αξιοποίησης των εικαστικών τεχνών: σχεδιάζοντας ένα αναλυτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε μαθητές/ήτριες της Στ' δημοτικού θεμελιωμένο στην πρόταση των κριτικών [πολυ]γραμματισμών

Περίληψη

Ο στόχος του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) είναι να συνδράμει στο έργο των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας μέσω σύγχρονων και καινοτόμων προσεγγίσεων, οι οποίες στηρίζονται στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών. Ωστόσο, το γεγονός πως στις τάξεις Δʹ, Εʹ και Στʹ του δημοτικού σχολείου ακόμα χρησιμοποιούνται τα διδακτικά εγχειρίδια τα οποία συγγράφηκαν το 2009, ουσιαστικά αντικρούεται με τα φιλόδοξα σχέδια για αναβάθμιση του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η παρούσα έρευνα αντιτάσσεται στην παραδοσιακή, βιβλιοκεντρική διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας, καταθέτοντας ένα αναδιαρθρωμένο αναλυτικό πρόγραμμα (syllabus) για τη Στʹ δημοτικού, το οποίο στηρίζεται στην αξιοποίηση αυθεντικών οπτικών/πολυτροπικών και πολυμεσικών κειμένων για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας, όπως βίντεο, έργα τέχνης και εικονοβιβλία. Στην έρευνα συμμετείχαν είκοσι δύο μαθητές/ήτριες (δεκατέσσερα αγόρια και οκτώ κορίτσια) περίπου δώδεκα ετών, οι οποίοι/ες κατά τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the Integrated Foreign Languages Curriculum (IFLC) is to aid the work of teachers of English as a Foreign Language through contemporary and innovative approaches, relying on the implementation of the new curriculum. However, the fact that the English textbooks written in 2009 are still used in the 4th, 5th and 6th grade in Primary Education, practically rebuts the high aspirations to upgrade English language teaching in Primary Education. The present study renounces a traditional, book-centered approach to teaching the English language by introducing a reconstructed syllabus for the 6th grade in primary school. The syllabus is constructed through the materialization of authentic visual/multimodal and multimedia texts for English language teaching, such as videos, art works and picture books. The participants in this study are twenty-two sixth-grade students (fourteen boys and eight girls), aged about twelve years old, of an EFL classroom in a state primary school located in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49721
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49721
ND
49721
Εναλλακτικός τίτλος
Literacy in the foreign language through the utilization of the visual arts: designing a critical [multiliteracies] based syllabus for the instruction of the English language to sixth grade students
Συγγραφέας
Εμμανουηλίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Μητακίδου Χριστοδούλα
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαδοπούλου Μαρία
Αλεξίου Θωμαή
Καραβά Ευδοκία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Γραμματισμός στην ξένη γλώσσα; Αναλυτικό πρόγραμμα; Κριτικοί [πολυ]γραμματισμοί; Έρευνα δράσης; Εικαστικές τέχνες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)