Η ποιότητα στη διδασκαλία - εκμάθηση ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο: ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού ξένης γλώσσας

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών συστημάτων με στόχο την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας βρίσκεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των παραγόντων που επηρεάζουν την ποιότητα της διδασκαλίας-εκμάθησης της ξένης γλώσσας και η πρόταση ενός εργαλείου αυτοαξιολόγησης για τον εκπαιδευτικό ξένης γλώσσας, με άξονα τις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, ώστε να τον βοηθήσει να κατανοήσει τα δυνατά σημεία της διδασκαλίας του, να ανακαλύψει τις αδυναμίες της και να είναι σε θέση να προσφέρει ποιοτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, πραγματοποιήθηκε επισκόπηση σε δείγμα 520 εκπαιδευτικών ξένης γλώσσας από όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις της Ελλάδας. Ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων αξιοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο βασισμένο στα κριτήρια του ευρωπαϊκού μοντέλου αριστείας EFQM, προσαρμοσμένο ειδικά για τις ανάγκες της παρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Over the past decades, the European and international education policy making has focused on the modernization of the educational systems, in order to improve the quality of teaching and learning. This study focuses on the foreign-language teaching process and aims to identify and evaluate the key quality metrics influencing its successful implementation. At the end, a self-evaluation tool is proposed for use at the Greek public school system. The tool, based on the principles of Total Quality Management, could help teachers to understand their strong and weak points on their pathway to excellence. The study sampled data from 520 foreign-language teachers working in Greek public schools. Data were collected using a questionnaire designed with the criteria of the EFQM Excellence Model, adapted to the needs of this study. Confirmatory statistical procedures demonstrated the factorial validity of the dataset, whereas the internal consistency measures via Cronbach’s alpha were satisfactory ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2023)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47207
ND
47207
Εναλλακτικός τίτλος
Quality in foreign language - teaching process in public schools: a self-evaluation tool for foreign language teachers
Συγγραφέας
Σακελλάρη, Ναταλία Βασίλειος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας και Διδακτικής των Γλωσσών
Εξεταστική επιτροπή
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Πετρίδου Ευγενία
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Βεντούρης Αντώνιος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Γρίβα Ελένη
Τσακνάκη Ολυμπία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία-εκμάθηση ξένης γλώσσας; Εκπαιδευτικοί δημόσιου σχολείου; Διοίκηση ολικής ποιότητας; Ευρωπαϊκό μοντέλο αριστείας EFQM; Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού; Πολυμεταβλητές αναλύσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
297 σ., πιν., σχημ., γραφ.