Το κοινωνικό-συναισθηματικό προφίλ των λογοτεχνικών χαρακτήρων στα εικονογραφημένα βιβλία και η ερμηνεία του από παιδιά προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή έχει ως ερευνητικό αντικείμενο το Κοινωνικό –Συναισθηματικό Προφίλ (ΚΣΠ) των λογοτεχνικών χαρακτήρων στα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία. Μελετά τις αναπαραστάσεις των δεξιοτήτων κοινωνικής-συναισθηματικής νοημοσύνης των λογοτεχνικών χαρακτήρων σε τρία επίπεδα: στο επίπεδο του μηνύματος, στο επίπεδο της δημιουργίας του και στο επίπεδο της ερμηνείας του από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αναλύοντας τα βραβευμένα εικονογραφημένα βιβλία Ελλήνων δημιουργών που κυκλοφόρησαν την περίοδο 2014-2017 και διακρίθηκαν στους τρεις λογοτεχνικούς διαγωνισμούς που διεξάγονται στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τις απόψεις των δημιουργών τους, συγγραφέων και εικονογράφων, σκιαγραφείται το Κοινωνικό-Συναισθηματικό Προφίλ σύγχρονων λογοτεχνικών χαρακτήρων και μελετώνται τα στοιχεία εκείνα, σε επίπεδο λέξεων και εικόνων, που αποκαλύπτουν στον αναγνώστη το προφίλ και τις δεξιότητες κοινωνικής-συναισθηματικής νοημοσύνης των μυθοπλαστικών χαρακτήρων. Παράλληλα, μέσα από την εφαρμογή ενός προγράμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation studies the Social-Emotional Profile (SEP) of the literary characters and explores the representations of social- emotional skills of the literary characters in picture books on three levels: on the level of the message, thus the representation of social-emotional skills, on the level of the creation and on the level of interpretation from preschoolers. Analyzing the award-winning picture books written by Greek authors, published in the period 2014-2017 and distinguished in the three largest literary competitions held in Greece, along with the opinion of their creators -authors and illustrators- the study outlines the Social-Emotional Profile (SEP) of the literary characters and the elements -words and images- which reveal to the reader the SEP of the fictional characters. Moreover, by the implementation of a reading program selected from the award-winning picture books, the research attempts to approach the verbal and visual elements that preschool children interpret ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49698
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49698
ND
49698
Εναλλακτικός τίτλος
The Social-Emotional Prolife (SEP) of literary characters in picture books and its interpretation by preschool children
Συγγραφέας
Δερματά, Αικατερίνη του Ιωάννης
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Ιορδάνογλου Δήμητρα
Σκαρπέλος Ιωάννης
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Τσιλιμένη Τασούλα
Κανατσούλη Μελπονένη
Ζαντίδης Ευριπίδης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Ελληνική λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εικονογραφημένα βιβλία; Κοινωνικό συναισθηματικό προφίλ; Προσχολική ηλικία; Παιδική λογοτεχνία; Οπτικός εγγραμματισμός; Συναισθηματικός εγγραμματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)