Περίληψη
Λαμβάνοντας υπόψη το έντονο ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ψηφιακή αφήγηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, το συγκεκριμένο ερευνητικό πόνημα παρουσιάζει το θεωρητικό υπόβαθρο, το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας έρευνας δράσης, που διεξήχθη σε ένα Γυμνάσιο της περιφέρειας στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας, με τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η έρευνα δράσης έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2018-20. Συμμετέχοντες ήταν 110 μαθητές της Β΄ Γυμνασίου. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσει εάν η ψηφιακή αφήγηση, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, και πιο συγκεκριμένα την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργατικότητα και τη διαπροσωπική επικοινωνία, στο μάθημα των Αγγλικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μεθοδολογία της έρευνας συνδύασε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που προήλθαν από ποικίλες πηγές. Τα ποσοτικά δεδομένα προήλθαν από ερωτηματολόγια κα ...
Λαμβάνοντας υπόψη το έντονο ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ψηφιακή αφήγηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, το συγκεκριμένο ερευνητικό πόνημα παρουσιάζει το θεωρητικό υπόβαθρο, το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας έρευνας δράσης, που διεξήχθη σε ένα Γυμνάσιο της περιφέρειας στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας, με τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η έρευνα δράσης έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2018-20. Συμμετέχοντες ήταν 110 μαθητές της Β΄ Γυμνασίου. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσει εάν η ψηφιακή αφήγηση, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, και πιο συγκεκριμένα την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργατικότητα και τη διαπροσωπική επικοινωνία, στο μάθημα των Αγγλικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μεθοδολογία της έρευνας συνδύασε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που προήλθαν από ποικίλες πηγές. Τα ποσοτικά δεδομένα προήλθαν από ερωτηματολόγια και κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων. Τα ποιοτικά δεδομένα προήλθαν από ψηφιακές αφηγήσεις, ομαδικές συνεντεύξεις, ημερολόγιο παρατήρησης και σημειώσεις πεδίου της ερευνήτριας εκπαιδευτικού. Τα αποτελέσματα φαίνεται να επαληθεύουν ένα από τα δύο ερευνητικά ερωτήματα που η έρευνα δράσης επιδίωξε να διαπιστώσει. Ενώ οι δεξιότητες της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας αναπτύχθηκαν σημαντικά στους συμμετέχοντες, οι δεξιότητες της συνεργατικότητας και της επικοινωνίας δεν αναπτύχθηκαν στον αναμενόμενο βαθμό. Ωστόσo, το ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο και η διαπροσωπική επικοινωνία που αναπτύχθηκε μεταξύ των μελών των ομάδων έθεσαν τις βάσεις για την επιτυχημένη ανάπτυξη των δεξιοτήτων της κριτικής και δημιουργικής σκέψης στους μαθητές. Η περαιτέρω ερμηνεία της έρευνας μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για έρευνα σχετικά με τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης στο ευρύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η μελέτη θέτει τις βάσεις για νέες ερευνητικές προεκτάσεις που αφορούν το φύλο, την εθνικότητα, την καταγωγή, το επίπεδο ικανότητας των μαθητών στην αγγλική γλώσσα και στις ΤΠΕ και τέλος τη χρήση της ψηφιακής εκπαίδευσης για τη γλωσσική εκπαίδευση και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Καθώς οι δεξιότητες του 21ου αιώνα είναι ένας αναδυόμενος τομέας εκπαιδευτικής έρευνας, η έλλειψη σχετικής βιβλιογραφίας που αφορά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυτών μέσα από την ψηφιακή αφήγηση, στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, καθιστά την παρούσα έρευνα πολύ σημαντική.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Taking into consideration the lively interest of the educational community in digital storytelling and the development of 21st century skills, this research paper presents the theoretical background, design and implementation of an action research, conducted in a Junior High School in the English language course, using digital storytelling to develop 21st century skills.The action research took place during the school years 2018-20. Participants were the 110 students of the 2nd grade. The aim of the research was to determine whether digital storytelling, as an educational tool, can support the development of 21st century skills, and more specifically critical thinking, creativity, collaboration and communication, in the English language course in secondary education. The research methodology combined qualitative and quantitative data from various sources. The quantitative data were gathered from questionnaires and rubrics. The qualitative data were collected from the digital stories, t ...
Taking into consideration the lively interest of the educational community in digital storytelling and the development of 21st century skills, this research paper presents the theoretical background, design and implementation of an action research, conducted in a Junior High School in the English language course, using digital storytelling to develop 21st century skills.The action research took place during the school years 2018-20. Participants were the 110 students of the 2nd grade. The aim of the research was to determine whether digital storytelling, as an educational tool, can support the development of 21st century skills, and more specifically critical thinking, creativity, collaboration and communication, in the English language course in secondary education. The research methodology combined qualitative and quantitative data from various sources. The quantitative data were gathered from questionnaires and rubrics. The qualitative data were collected from the digital stories, the interviews of the participants and the research diary of the teacher researcher.The results seem to confirm one of the two research questions that the action research sought to identify. While critical thinking and creativity skills were significantly developed in the participants, collaborative and communication skills were not developed to the expected degree. However, the collaborative framework and the interpersonal communication that was developed between the team members laid the foundations for the successful development of critical and creative thinking skills.Finally, further interpretation of the research can be the starting point for researching the use of digital storytelling in the wider educational context. The study lays the groundwork for new research extensions on gender, ethnicity, background, use of digital storytelling for language education, students' level of competence in English and ICT skills and finally the use of digital storytelling in the initiative 21st Century Skills Labs. As 21st century skills are an emerging field of educational research, the lack of relevant literature on the development of these skills through digital storytelling, in the Greek educational context, makes this research very significant.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Teniendo en cuenta el gran interés de la comunidad educativa por la narración digital y el desarrollo de habilidades del siglo XXI, este artículo de investigación presenta los antecedentes teóricos, el diseño y la implementación de una investigación de acción, realizada en una escuela secundaria en el curso de idioma inglés, que utilizó la narración digital para desarrollar habilidades del siglo XXI.
La investigación de acción se llevó a cabo durante los años escolares 2018-20. Los participantes fueron 110 estudiantes del la segunda clase de un colegio en la secundaria. El objetivo de la investigación fue determinar si la narración digital, como herramienta educativa, puede apoyar el desarrollo de habilidades del siglo XXI, y más específicamente el pensamiento crítico, la creatividad, la colaboración y la comunicación interpersonal, en el curso de inglés en los estudiantes en la educación secundaria.
La metodología de investigación combinó datos cuantitativos y cualitativos de una va ...
Teniendo en cuenta el gran interés de la comunidad educativa por la narración digital y el desarrollo de habilidades del siglo XXI, este artículo de investigación presenta los antecedentes teóricos, el diseño y la implementación de una investigación de acción, realizada en una escuela secundaria en el curso de idioma inglés, que utilizó la narración digital para desarrollar habilidades del siglo XXI.
La investigación de acción se llevó a cabo durante los años escolares 2018-20. Los participantes fueron 110 estudiantes del la segunda clase de un colegio en la secundaria. El objetivo de la investigación fue determinar si la narración digital, como herramienta educativa, puede apoyar el desarrollo de habilidades del siglo XXI, y más específicamente el pensamiento crítico, la creatividad, la colaboración y la comunicación interpersonal, en el curso de inglés en los estudiantes en la educación secundaria.
La metodología de investigación combinó datos cuantitativos y cualitativos de una variedad de fuentes. Los datos cuantitativos provienen de cuestionarios y escalas de criterios calificados. Los datos cualitativos provienen de narrativas digitales, entrevistas grupales, diario de observación y notas de investigación de campo del profesor investigador.
Los resultados parecen confirmar una de las dos preguntas de investigación que la investigación de acción buscaba identificar. Si bien las habilidades de pensamiento crítico y creatividad se desarrollaron significativamente en los participantes, las habilidades de colaboración y comunicación no se desarrollaron en el grado esperado. Sin embargo, el marco colaborativo y la comunicación interpersonal que se desarrolló entre los miembros del equipo sentaron las bases para el desarrollo exitoso de las habilidades de pensamiento crítico y creativo.
Finalmente, una mayor interpretación de la investigación puede ser el punto de partida para la investigación sobre el uso de la narración digital en el contexto educativo más amplio. El estudio sienta las bases para nuevas extensiones de investigación sobre género, etnia, antecedentes, uso de la narración digital para la educación de idiomas, el nivel de inglés de los estudiantes y las habilidades TIC y, finalmente, el uso de la educación digital en los laboratorios de habilidades del siglo XXI. Dado que las habilidades del siglo XXI son un campo emergente de investigación educativa, la falta de literatura relevante sobre el desarrollo de estas habilidades a través de la narración digital en el contexto educativo griego hace que esta investigación sea muy importante.
περισσότερα