Ψηφιακός γραμματισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: το παράδειγμα μιας έρευνας δράσης

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια εκπαιδευτική έρευνα δράσης με μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σκοπός της είναι η διερεύνηση της βελτίωσης του επιπέδου των μαθητών όσον αφορά τον γλωσσικό και ψηφιακό γραμματισμό τους, με τη δημιουργική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα είναι: Μέσω των προτεινόμενων παρεμβάσεων, θα βελτιωθεί το επίπεδο των μαθητών στις γλωσσικές δεξιότητες ώστε να οδηγηθούν σταδιακά στο γλωσσικό εγγραμματισμό σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας; Οι προτεινόμενες δράσεις θα κινητοποιήσουν τους μαθητές να αξιοποιήσουν δημιουργικά τις ΤΠΕ ώστε να αλλάξει η σχέση τους με τον υπολογιστή και να αποκτήσουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες του 21ου αιώνα; Οι μαθητές, στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας, δημιουργούν πολυτροπικό περιεχόμενο για σχολικό διαδικτυακό περιοδικό μετά από μελέτη πηγών, αποκωδικοποίηση και συγγραφή πρωτότυπων άρθρων. Κατά τη διάρκεια της δράσης, εφαρμόζεται συνεργ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research is an educational action research with students of Secondary Education and its purpose is to investigate the improvement of students' level in terms of their language and digital literacy, with the creative use of Information and Communication Technologies. Specifically, the research questions are: Through the proposed interventions, will the level of students in language skills be improved so that they become linguistically literate according to the requirements of modern society? Will the proposed actions motivate students to make creative use of ICT in order to change their relationship with the computer and acquire the necessary digital skills of the 21st century? Students, in the context of the present research, create multimodal content for a school online journal after studying sources, decoding and writing original articles. During the action, collaborative, differentiated and individualized teaching with ICT is applied. The presentation of the magazine in digital ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2022)
DOI
10.12681/eadd/49047
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49047
ND
49047
Εναλλακτικός τίτλος
Digital literacy in secondary education: the example of an action research
Συγγραφέας
Βαρδαλάχου, Ευαγγελία του Γεώργιος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Σφυρόερα Μαρία
Τσάφος Βασίλειος
Ραγκούση Μαρία
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Γαβριηλίδου Ζωή
Κατσαρού Ελένη
Κρέζα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική έρευνα δράσης; Ψηφιακός γραμματισμός; Διαφοροποιημένη διδασκαλία; Σχολικό διαδικτυακό περιοδικό; Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (297, 104 σ.), εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.