Η διδασκαλία της ιστορίας από πηγές και η διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: μύθος ή πραγματικότητα ;
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this study is to illuminate the teaching of history using historical sources, mainly in terms of its contribution in shaping historical consciousness of students and fostering historical reasoning.As for the type of research, it was considered as more appropriate the qualitative research, which a) aims at a holistic picture of the phenomenon under study in its natural environment, b) illuminates the view of subjects and c) develops conceptual categories or confirms existing theories (research conducted in acad. year 2007-2008 and focused on systematic observation of seven history teachers who teach history at theoretical direction in third grade of Lyceums of Athens Metropolitan Area). The participants were seven history teachers, as they are those who give form to the institutional framework and transform a variety of ways according to their perceptions, beliefs, personal theories etc., defining their teaching options.The survey showed that, although curricula restricti ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.88 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.