Βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων εφήβων μαθητών με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού: εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Circle Time

Περίληψη

Οι έφηβοι με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας φοιτούν σε σχολείο γενικής αγωγής κυρίως επειδή θεωρείται ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος σπουδών, να επωφεληθούν από τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που μπορεί να αποτελέσει μεγαλύτερη πρόκληση από αυτό του ειδικού σχολείου αλλά και από την ομάδα των συνομηλίκων που μπορούν να λειτουργήσουν ως πρότυπο συμπεριφοράς. Φαίνεται όμως ότι η φυσική παρουσία και μόνο των εφήβων με ΔΑΦ δεν εξασφαλίζει τη βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών τους δεξιοτήτων. Αντιθέτως, στα γενικά σχολεία που τοποθετήθηκαν έφηβοι με ΔΑΦ χωρίς ταυτόχρονη εφαρμογή στοχευμένων παρεμβάσεων αποδεικνύεται ότι οι τα κοινωνικά τους ελλείμματα και οι συναισθηματικές δυσκολίες αυξήθηκαν. Συνεπώς κρίνεται αναγκαία η εφαρμογή κατάλληλων παρεμβάσεων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα πρωτότυπης εκπαιδευτικής παρέμβασης για την καλλιέργεια και γενίκευση κοινωνικοσυναισθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The inclusion of high-functioning middle school adolescent’s with ASD in mainstream school contexts has failed to increase their interactions with their typically developing peers. Studies have shown that the frequency of the ASD adolescent’s social interactions is reduced when they are included in mainstream schools without receiving help on how to improve their social and emotional skills. Furthermore, they often feel isolated and are bullied four times more than the general student population. Those challenges underline the importance of enhancing social and emotional skills to adolescents with ASD. The purpose of this study was to investigate the effects of a peer network individualized intervention toward the improvement of the social and emotional skills of three middle-school high-functioning adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD) without intellectual disability (ID). A multiple-baseline-across-participants experimental design was used to assess the effectiveness of the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2022)
DOI
10.12681/eadd/49609
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49609
ND
49609
Εναλλακτικός τίτλος
How to enhance social and emotional skills of high-functional adolescents with ASD: the Circle Time model
Συγγραφέας
Καλύβεζα, Σταματίνα του Σπυρίδων
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Περιβάλλοντος, Γεωγραφίας και Εφαρμοσμένων Οικονομικών. Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Γενά Αγγελική
Ζμπάινος Δημήτριος
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Διδασκάλου Ελένη
Κουτρούμπα Κωνσταντίνα
Φιλιππάτου Διαμάντω
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Έφηβοι με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας; Κοινωνικές- συναισθηματικές δεξιότητες; Δίκτυο συνομηλίκων; Κύκλος κοινωνικής αλληλεπίδρασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.