Περίληψη
Η παρούσα έρευνα μελετά την επίδοση μαθητών με Μη Λεκτικές Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΛΕΜΔ) και μαθητών με Σύνδρομο Asperger (ΣΑ) στις Επιτελικές Λειτουργίες (ΕΛ) και πιο συγκεκριμένα στην ικανότητα σχεδιασμού ενεργειών και στην ικανότητα γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, καθώς και στην Επίλυση Μαθηματικών Προβλημάτων (ΕΜΠ). Οι συμμετέχοντες ήταν 16 μαθητές με ΜΛΕΜΔ (Μ.Ο 9,12±1,05 έτη) και 16 μαθητές με ΣΑ (Μ.Ο. 9,59±0,93 έτη). Οι συμμετέχοντες με ΜΛΕΜΔ προσδιορίστηκαν διαμέσου μιας συστοιχίας δοκιμασιών που συγκροτήθηκε ειδικά για αυτό το σκοπό, ενώ οι συμμετέχοντες με ΣΑ είχαν ανιχνευτεί από ΚΕΣΥ. Στους 32 συμμετέχοντες χορηγήθηκαν τρεις δοκιμασίες: δοκιμασία αξιολόγησης της ικανότητας σχεδιασμού ενεργειών (Δοκιμασία Πύργου), δοκιμασία αξιολόγησης της ικανότητας γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις (Δοκιμασία Παρατεταμένης Εφαρμογής Σύνθετης Στρατηγικής) και δοκιμασία Επίλυσης Μαθηματικών Προβλημάτων.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι και οι ...
Η παρούσα έρευνα μελετά την επίδοση μαθητών με Μη Λεκτικές Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΛΕΜΔ) και μαθητών με Σύνδρομο Asperger (ΣΑ) στις Επιτελικές Λειτουργίες (ΕΛ) και πιο συγκεκριμένα στην ικανότητα σχεδιασμού ενεργειών και στην ικανότητα γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, καθώς και στην Επίλυση Μαθηματικών Προβλημάτων (ΕΜΠ). Οι συμμετέχοντες ήταν 16 μαθητές με ΜΛΕΜΔ (Μ.Ο 9,12±1,05 έτη) και 16 μαθητές με ΣΑ (Μ.Ο. 9,59±0,93 έτη). Οι συμμετέχοντες με ΜΛΕΜΔ προσδιορίστηκαν διαμέσου μιας συστοιχίας δοκιμασιών που συγκροτήθηκε ειδικά για αυτό το σκοπό, ενώ οι συμμετέχοντες με ΣΑ είχαν ανιχνευτεί από ΚΕΣΥ. Στους 32 συμμετέχοντες χορηγήθηκαν τρεις δοκιμασίες: δοκιμασία αξιολόγησης της ικανότητας σχεδιασμού ενεργειών (Δοκιμασία Πύργου), δοκιμασία αξιολόγησης της ικανότητας γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις (Δοκιμασία Παρατεταμένης Εφαρμογής Σύνθετης Στρατηγικής) και δοκιμασία Επίλυσης Μαθηματικών Προβλημάτων.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι και οι δύο ομάδες αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες και στις τρεις δοκιμασίες. Πιο συγκεκριμένα, στη δοκιμασία σχεδιασμού ενεργειών η ομάδα μαθητών με ΣΑ είχε υψηλότερη επίδοση από την ομάδα μαθητών με ΜΛΕΜΔ με στατιστικά σημαντική διαφορά. Στη δοκιμασία γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, η ομάδα μαθητών με ΜΛΕΜΔ είχε ελαφρώς καλύτερη επίδοση από την ομάδα μαθητών με ΣΑ (χωρίς στατιστική σημαντικότητα). Τέλος, στη δοκιμασία ΕΜΠ, η ομάδα μαθητών με ΣΑ είχε ελαφρώς καλύτερη επίδοση από την ομάδα μαθητών με ΜΛΕΜΔ (χωρίς στατιστική σημαντικότητα). Επιπρόσθετα, δεν φάνηκε να υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ ικανότητας σχεδιασμού ενεργειών και ΕΜΠ, καθώς και μεταξύ ικανότητας γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις και ΕΜΠ. Αξιόλογο εύρημα υπήρξε η τάση της ομάδας των μαθητών με ΣΑ να παρουσιάζει σημαντική ανομοιογένεια στις επιδόσεις της. Από τις συγκρίσεις των λανθασμένων απαντήσεων των μαθητών των παραπάνω ομάδων προκύπτει ότι παρουσιάζουν περισσότερες ομοιότητες παρά διαφορές, χωρίς όμως να εξαλείφονται οι μεταξύ τους διαφορές που καθιστούν αναγκαία την εξειδίκευση των προγραμμάτων τόσο σε ομαδικό όσο και σε ατομικό επίπεδο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This current research studies the performance of students with Non-Verbal Learning Disabilities (NVLD) and students with Asperger Syndrome (AS) in Executive Functions, particularly planning and cognitive flexibility, and also in Solving Math Problems (SMP). The participants were 16 students with NVLD (mean age 9,12±1,05 years) and 16 pupils with AS (mean age 9,59±0,93 years). A specific set of tests and procedures was structured in order to identify the students with NVLD, while students with AS had been detected from the Central Board of Health in Greece (KESY). Three evaluation tests were administered to the 32 students: a planning ability assessment (Tower test), a cognitive flexibility assessment (Advanced Progressive Strategy Implementation test) and a Mathematical Word Problem Solving test. The results of the research showed that both groups faced significant difficulties in planning, cognitive flexibility and SMP. Difficulties arose at all phases of the SMP. Specifically, in pl ...
This current research studies the performance of students with Non-Verbal Learning Disabilities (NVLD) and students with Asperger Syndrome (AS) in Executive Functions, particularly planning and cognitive flexibility, and also in Solving Math Problems (SMP). The participants were 16 students with NVLD (mean age 9,12±1,05 years) and 16 pupils with AS (mean age 9,59±0,93 years). A specific set of tests and procedures was structured in order to identify the students with NVLD, while students with AS had been detected from the Central Board of Health in Greece (KESY). Three evaluation tests were administered to the 32 students: a planning ability assessment (Tower test), a cognitive flexibility assessment (Advanced Progressive Strategy Implementation test) and a Mathematical Word Problem Solving test. The results of the research showed that both groups faced significant difficulties in planning, cognitive flexibility and SMP. Difficulties arose at all phases of the SMP. Specifically, in planning ability AS students outperformed NVLD students with statistically significant difference. In cognitive flexibility ability, NVLD students performed a slightly better achievement in comparison to students with AS (with no statistically significant difference). In mathematical word problem solving assessment, AS students achieved slightly better than students with NVLD (with no statistically significant difference). In addition, no statistically significant correlation was found between planning and mathematical word problem solving, and between cognitive flexibility and mathematical word problem solving. Worth noting is that student with AS tend to perform significant heterogeneity in their achievements. The comparisons of wrong answers between the two groups revealed that they showed more similarities than differences, however, the differences underline the importance of individual education plans on a group and individual level.
περισσότερα