Σύγκριση μαθητών με μη λεκτικές ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και μαθητών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος / αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (σύνδρομο Asperger) ως προς τις επιτελικές λειτουργίες και την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα μελετά την επίδοση μαθητών με Μη Λεκτικές Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΛΕΜΔ) και μαθητών με Σύνδρομο Asperger (ΣΑ) στις Επιτελικές Λειτουργίες (ΕΛ) και πιο συγκεκριμένα στην ικανότητα σχεδιασμού ενεργειών και στην ικανότητα γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, καθώς και στην Επίλυση Μαθηματικών Προβλημάτων (ΕΜΠ). Οι συμμετέχοντες ήταν 16 μαθητές με ΜΛΕΜΔ (Μ.Ο 9,12±1,05 έτη) και 16 μαθητές με ΣΑ (Μ.Ο. 9,59±0,93 έτη). Οι συμμετέχοντες με ΜΛΕΜΔ προσδιορίστηκαν διαμέσου μιας συστοιχίας δοκιμασιών που συγκροτήθηκε ειδικά για αυτό το σκοπό, ενώ οι συμμετέχοντες με ΣΑ είχαν ανιχνευτεί από ΚΕΣΥ. Στους 32 συμμετέχοντες χορηγήθηκαν τρεις δοκιμασίες: δοκιμασία αξιολόγησης της ικανότητας σχεδιασμού ενεργειών (Δοκιμασία Πύργου), δοκιμασία αξιολόγησης της ικανότητας γνωστικής ευελιξίας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις (Δοκιμασία Παρατεταμένης Εφαρμογής Σύνθετης Στρατηγικής) και δοκιμασία Επίλυσης Μαθηματικών Προβλημάτων.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι και οι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This current research studies the performance of students with Non-Verbal Learning Disabilities (NVLD) and students with Asperger Syndrome (AS) in Executive Functions, particularly planning and cognitive flexibility, and also in Solving Math Problems (SMP). The participants were 16 students with NVLD (mean age 9,12±1,05 years) and 16 pupils with AS (mean age 9,59±0,93 years). A specific set of tests and procedures was structured in order to identify the students with NVLD, while students with AS had been detected from the Central Board of Health in Greece (KESY). Three evaluation tests were administered to the 32 students: a planning ability assessment (Tower test), a cognitive flexibility assessment (Advanced Progressive Strategy Implementation test) and a Mathematical Word Problem Solving test. The results of the research showed that both groups faced significant difficulties in planning, cognitive flexibility and SMP. Difficulties arose at all phases of the SMP. Specifically, in pl ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45913
ND
45913
Εναλλακτικός τίτλος
Comparison of students with nonverbal learning difficulties and students with autism spectrum disorders/ high function autism (Asperger syndrome) in executive functions and mathematical word problem solving
Συγγραφέας
Ισμιρλίδου, Ελευθερία Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Αγαλιώτης Ιωάννης
Καρτασίδου Λευκοθέα
Μαυροπούλου Σοφία
Γιαννούλη Βασιλική
Συριοπούλου - Δελλή Χριστίνα
Σούλης Σπύρος
Σταυρούση Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μη λεκτικές ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Διαταραχές αυτιστικού φάσματος; Αυτισμός; Αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας; Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων; Επιτελικές λειτουργίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
175 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα