Η τιμωρία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: αναπαραστάσεις, πρακτικές και κοινωνιογνωστικές συνέπειες

Περίληψη

Αντικείμενο μελέτης της παρούσας έρευνας αποτελεί η χρήση των συναρτήσεων ενίσχυσης : τιμωρία/αρνητική ενίσχυση, θετική ενίσχυση αλλά και η αδιαφορία/μη ανταποκρισιμότητα ως πρακτικές γονεϊκής εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών της α΄θμιας εκπαίδευσης και των πιθανών συνεπειών τους στην κοινωνιοψυχολογική τους ανάπτυξη . Στην έρευνα συμμετείχαν 314 μαθητές δημόσιων σχολείων των δυο τελευταίων τάξεων του δημοτικού , ηλικίας 11 και 12 ετών, 162 κορίτσια (51,6%) και 146 αγόρια (46,5%) , 6 δεν σημείωσαν φύλο (1,9%) οι οποίοι συμπλήρωσαν την κλίμακα PCSB (Parental Contingencies for School-related Behavior), την κλίμακα FSSC-GR (Fear Schedule for Children-Revised) , την κλίμακα SCAS-GR και την κλίμακα αξιών του Schwartz. Η μέθοδος της ανάλυσης παλινδρόμησης και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη συσχέτιση ανεξάρτητων: τιμωρία / αρνητική ενίσχυση , θετική ενίσχυση , αδιαφορία /μη ανταποκρισιμότητα στην έκκληση των μαθητών για βοήθεια στις «κατ’οίκον» εργασίες και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this present study is to investigate the use of reinforcement contingencies: punishment, negative reinforcement, positive reinforcement and non-responsiveness as practices of parental educational intervention in academic performance of primary school children and the potential consequences in their socio-psychological growth. A total of 314, 162 girls (51,6%) and 146 boys (46,5%), 6 of them did not mention their gender (1,9%) fifth and sixth grade pupils, from 4 Greek public schools in Kallithea, Attiki, participated in this study. They completed the Parental Contingencies for School-related Behavior (PCSB) scale, the Greek version of Fear Schedule for Children (FSSC-GR), the Greek language version of the Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS) , and the Schwartz’s values scale. The regression analysis and its results from the correlation between independent variables (punishment/negative reinforcement, positive reinforcement and parental non-responsiveness to children’s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48917
ND
48917
Εναλλακτικός τίτλος
Punishment in primary education: representations, practices and sociological consequences
Συγγραφέας
Σαφελά, Αγγελική - Βαρβάρα του Γεώργιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαστάμου Στάμος
Προδρομίτης Γεράσιμος
Μέλλον Ρόμπερτ - Τσάρλς
Χαντζή Αλεξάνδρα
Χρυσοχόου Ξένη
Καζή Σμαράγδα
Παυλόπουλος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Κλινική ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Κοινωνική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Γονείς; Συναρτήσεις ενίσχυσης; Φόβοι; Αγχώδεις διαταραχές; Αξίες; Διαμεσολάβηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
136 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)