Διαδίκτυο, γονικές πρακτικές, επιθετικότητα και αυτοεκτίμηση στην εφηβεία

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες, η μελέτη των παραγόντων που σχετίζονται με τον εθισμό στο διαδίκτυο έχει προκαλέσει έντονα το ενδιαφέρον των ερευνητών στο χώρο της ψυχολογίας και πιο συγκεκριμένα στο πεδίο της Σχολικής Ψυχολογίας. Σύμφωνα με την βιβλιογραφία οι προέφηβοι και οι έφηβοι αξιοποιούν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα το διαδίκτυο με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες από τη χρήση και να εθίζονται σε αυτό. Το 13,9 % των σημερινών εφήβων εμφανίζουν ήδη «δυσλειτουργική συμπεριφορά» στο διαδίκτυο (Müller et al., 2016). Βέβαια, οι ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των εφήβων, οδηγούν στη μεγαλύτερη ενασχόληση με το και επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη του διαδικτύου και αυτό με τη σειρά του την γνωστική εξέλιξη των εφήβων σε μία αμοιβαία αλληλεπίδραση. Οι σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις εστιάζουν σε συγκεκριμένους παράγοντες παραβλέποντας την αξία μίας ολιστικής προσέγγισης του θέματος.Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην ανάδειξη των παραγόντων που συμβά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

n recent decades, the study of internet addiction factors has prompted the interest of researchers in the field of psychology and more specifically in the field of School Psychology. According to the bibliography, pre-adolescents and adolescents use the internet more than any other age group. 13.9% of current teenagers already have "dysfunctional behavior" on the internet (Müller et al., 2016). Of course, the growing needs of adolescents lead to greater involvement and influence the evolution of the internet, and in turn the cognitive development of adolescents in a mutual interaction. Modern theoretical approaches focus on specific factors and ignoring the value of a holistic approach to the subject. The present study aims at identifying protective factors by exploring teenagers' perceptions of parenting and parenting practices for the father and mother. The sample consisted of 581 students attending Primary School (5th and 6th grade) and Gymnasium (2nd and 3rd grade). The participant ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45448
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45448
ND
45448
Εναλλακτικός τίτλος
Internet, parenting, aggressiveness and self esteem in puberty
Συγγραφέας
Μπαϊρακτάρη, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τάνταρος Σπυρίδων
Χατζηχρήστου Χρυσή
Ρούσσος Πέτρος
Πολυχρόνη Φωτεινή
Γκαρή Αικατερίνη
Παυλόπουλος Βασίλης
Κανελλοπούλου Λίσσυ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Εθισμός στο διαδίκτυο; Γονικές πρακτικές; Αυτοεκτίμηση; Επιθετικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
221 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)