Η αξιοποίηση της «Οπτικής Γραμματικής» στη διδασκαλία της παραγωγής πολυτροπικών-πληροφοριακών κειμένων σε μαθητές/τριες Στ΄τάξης του δημοτικού σχολείου: μια κοινωνική - σημειωτική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα εργασία εστιάζει το ερευνητικό της ενδιαφέρον στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των αρχών της κειμενικής μεταλειτουργίας που συνιστούν τη μεταγλώσσα της γραμματικής του Οπτικού Σχεδιασμού της Κοινωνικής Σημειωτικής Προσέγγισης των Kress και van Leeuwen (1996) από 12χρονους μαθητές της Α/θμιας Εκπαίδευσης η οποία αναμένεται να συνεισφέρει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδιασμού πληροφοριακών πολυτροπικών κειμένων. Στην έρευνα συμμετείχαν 46 μαθητές οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2008-2009 φοιτούσαν στην Στ΄ τάξη ενός δημόσιου σχολείου της Πτολεμαΐδας και επιλέχθηκαν τυχαία. Μεθοδολογικά, η ερευνητική εργασία σχεδιάστηκε πάνω σε 3 φάσεις: Στην 1η Φάση του Προ-ελέγχου όπου οι μαθητές παράγουν τα αρχικά, ατομικά και ομαδικά τους, κείμενα, στη 2η Φάση της Διδακτικής Παρέμβασης όπου οι μαθητές εξοικειώνονται με την έννοια της πολυτροπικότητας, με τις αρχές/συστήματα της κειμενικής μεταλειτουργίας και διδάσκονται τη μεταγλώσσα του Οπτικού Σχεδιασμού παίρνοντας μέρος στη συστηματοποιημένη δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the study is to explore the educational utilization Kress and van Leeuwen’s social semiotic compositional metafuction of Visual Design by primary education students into multimodal informational text design skills development. In the study participated fourty-six sixth grade students who attended a public primary school in Ptolemaida town in northern Greece and they were randomly selected. The overall study designed on three phases: The Pre-test phase where students produced their initial texts, the Instructional Intervention phase where students were acquainted with the concept of multimodality as well as with the textual metafunction principles and analyzed multimodal texts and Post-Test phase where students produced their final/revised texts. The results of the study proved that the metalanguage of visual design is a fruitful environment for the multimodal text design skills development. These skills, as semiotic strategies, constitutes in: (a) the utilization of more ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37282
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37282
ND
37282
Εναλλακτικός τίτλος
The educational utilization of "visual grammar" in multimodal text production by sixth grade students: a social semiotic approach
Συγγραφέας
Μακρή, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Αϊδίνης Αθανάσιος
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Χατζησαββίδης Σωφρόνης
Ντίνας Κωνσταντίνος
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Μητακίδου Σούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πολυτροπικότητα; Οπτική γραμματική; Σχεδιασμός πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων; Μαθητές Α΄θμίας εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
762, σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)