Σχεδίαση εκπαιδευτικού υλικού υπερμεσικών κόμικς από μαθητές με βάση τις μαθησιακές τους προτιμήσεις

Περίληψη

Η εφαρμογή στη σχολική πρακτική των πολυγραμματισμών, ως αναγκαιότητα της σύγχρονης εκπαίδευσης, προϋποθέτει την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες ανάγνωσης, κριτικής επισκόπησης και δημιουργίας πολυτροπικών κειμένων, τα οποία εμπεριέχουν οπτικά, κειμενικά, ακουστικά και διαδραστικά στοιχεία. Σε αυτά τα πλαίσια η παρούσα διατριβή προτείνει μια νέα διδακτική προσέγγιση για την αξιοποίηση κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως σε φιλολογικά μαθήματα με διαθεματική προοπτική, ως συμπληρωματική προσέγγιση στις παραδοσιακές πρακτικές για την προαγωγή των πολυγραμματισμών. Η προτεινόμενη διδακτική προσέγγιση έχει δύο παραμέτρους. Πρώτα, οι μαθητές δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες σε μορφή κόμικς σχετικά με κάποιο διδακτικό αντικείμενο, με βάση τις προτιμήσεις και τα βιώματά τους. Έπειτα, τα μαθητικά κόμικς είναι σε υπερμεσική μορφή και δημιουργούνται με τη βοήθεια νέων ψηφιακών μέσων. Έτσι, οι μαθητές σε συνθήκες αυθεντικής επικοινωνίας (ως ομάδα δημιουργών κόμικς), αναπλαισιώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The application of multiliteracies in school practice, as a necessity of modern education, involves students in viewing, creating and critiquing multimodal texts, which may include spoken, written, visual, aural and interactive elements. The present thesis proposes a new didactic approach, mainly in Language Arts in an interdisciplinary approach, complementary to traditional practices for the promotion of school children’s acquisition of technologically - based literacies or multiliteracies via the process of hypermedia comics’ creation. This approach has two parameters. First, comics are created by students themselves, based upon their learning preferences and experiences in order to achieve the objectives of a given lesson. Then, student-made comics are hypermedia, created with digital tools. So, students as script writers and illustrators by using their narrative knowledge design and present a learning product, multimodal narrative in hypermedia comics’ format meaningful to them via ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31634
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31634
ND
31634
Εναλλακτικός τίτλος
Students as designers of educational material in the form of hypermedia comics based upon their learning preferences
Συγγραφέας
Βασιλικοπούλου, Μαριάνθη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Ρετάλης Συμεών
Σάμψων Δημήτριος
Νταραντούμης Αθανάσιος
Βούρος Γεώργιος
Κυνηγός Χρόνης
Μεϊμάρης Μιχαήλ
Παρασκευά Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακά, διαδικτυακά, υπερμεσικά κόμικς; Δημιουργία κόμικς από μαθητές; Πολυγραμματισμοί; Πολυτροπικότητα; Μαθησιακές προτιμήσεις; Ψηφιακή αφήγηση; Ρουμπρίκες αξιολόγησης της επίδοσης; Φιλολογικά, γλωσσικά μαθήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxviii, 460 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)