Ενισχύοντας τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών με ενσωμάτωση βασικών εννοιών της τεχνολογίας και πτυχών της φύσης της επιστήμης και της τεχνολογίας με βάση την ιστορία τους σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή, εντάσσεται στο επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) και συμβάλλει στη σχέση και συνύπαρξη των ΦΕ και της Τεχνολογίας. Μέσω πρωτότυπης διδασκαλίας σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών τους, διερευνά την κατανόηση: (α) βασικών εννοιών απλών μηχανών, (β) της έννοιας της δύναμης και βασικών εννοιών των μοχλών και (γ) πτυχών της Φύσης της Επιστήμης (ΦτΕ) και της Φύσης της Τεχνολογίας (ΦτΤ). Λαμβάνοντας υπόψη τη βιβλιογραφία, τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ), στο εξωτερικό και την Ελλάδα, αλλά και τις ιδέες και στάσεις των εκπαιδευτικών οι οποίες επηρεάζουν καθοριστικά τόσο τη γνωστική διαδικασία, όσο και την επιλογή των σπουδών των μαθητών/τριών προς επαγγέλματα που σχετίζονται με την Τεχνολογία και τις ΦΕ, σχεδιάστηκε η διδακτική παρέμβαση. Πραγματοποιήθηκε εισαγωγή επιλεγμένων πτυχών της ΦτΕ και της ΦτΤ ταυτόχρονα με την παρουσίαση θεμάτων από τη γνωστική περιοχή των απλών μηχ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral thesis builds on the existing field of Teaching Science Education while it contributes to the relationship and coexistence of Science Education and Technology. Through an original teaching intervention, it examines the understanding of (a) the basic concepts of simple machines, (b) the concept of force and basic concepts of levers, and (c) the aspects of Nature of Science (NoS) and Nature of Technology (NoT) that undergraduate primary teachers have during their undergraduate studies. Following the recent scholarship, the contemporary Curricula, abroad and in Greece, and the teachers’ ideas and attitudes that have a significant influence on both the cognitive process and students’ choices of profession related to Science and Technology, the intervention was designed. In the design of the teaching intervention, selected aspects of NoS and NoT were introduced while presenting topics from the cognitive domain of simple machines to understand concepts of Science and Technology ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.58 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.