Οι ψηφιακές αφηγήσεις στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες θα προσεγγίζουν τη φύση των Φυσικών Επιστημών. Στη διερεύνηση αυτή προστίθεται η συζήτηση για τη θέση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών, ενώ προτείνεται ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο τα παιδιά θα βοηθηθούν να τοποθετούνται κριτικά και δημιουργικά απέναντι στα ηλεκτρονικά Μέσα. Στα πρώτα 2 Κεφάλαια περιγράφεται και οργανώνεται το ερευνητικό πλαίσιο, διευκρινίζονται οι έννοιες πάνω στις οποίες βασίστηκε η έρευνα, αναπτύσσεται το υπόβαθρο βάσει του οποίου σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν οι εφαρμογές των μαθητών/τριών και, τελικά, παρουσιάζονται τα εργαλεία ανάλυσης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα ερευνητικά ερωτήματα, τα όρια και τα στάδια υλοποίησης της διατριβής, ενώ η βιβλιογραφική αναδρομή στον όρο «Ψηφιακές Αφηγήσεις» οδηγεί στην κατάταξή τους σε 8 μορφές, την περιγραφή τους και τον εκ νέου ορισμό τους ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current PhD thesis looks for designing a learning environment, where students will approach the nature of Science. It also discuss the role of the Information and Communication Technologies (ICT) in the process of teaching and learning Science, while it suggests a framework were teachers can help children to adopt a critical and creative stance towards electronic Media. In the first two units of the PhD thesis its research framework is outlined and organized. Moreover, the concepts on which the research was based are clarified and the background upon which the applications designed and built by the students is examined. Finally, the evaluation tools are presented. More specifically, the research questions are presented along with the limits and the production stages of the PhD thesis, while the literature overview concerning the term "Digital Storytelling/Digital Narrative" leads to its ranking in 8 forms, its description and its re-definition. At the same time, the relationship be ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40097
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40097
ND
40097
Εναλλακτικός τίτλος
Digital narratives in science education
Συγγραφέας
Κνάβας, Οδυσσέας (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Κουμαράς Παναγιώτης
Αυγολούπης Σταύρος
Κογκίδου Δήμητρα
Λαμπρινός Νικόλαος
Τουρτούρας Χρήστος
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακές αφηγήσεις; Φύση των φυσικών επιστημών; Εκπαίδευση στα ηλεκτρονικά μέσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 642 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)