Διαπολιτισμικές και σχολικές παράμετροι του σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ψυχολογικά χαρακτηριστικά τους

Περίληψη

Ο σχολικός εκφοβισμός ευθύνεται για προβλήματα ψυχικής υγείας, κοινωνικής δυσπροσαρμοστικότητας και ακαδημαϊκής αποτυχίας που ακολουθούν το άτομο μέχρι την ενήλικη ζωή του. Μέχρι σήμερα η επιστημονική βιβλιογραφία έχει προσδιορίσει πολλούς αιτιολογικούς παράγοντες για την εκδήλωση του φαινομένου. Ο τρόπος που συσχετίζονται μεταξύ τους οι υποκείμενοι μηχανισμοί αποτελεί πρόκληση για την έρευνα. Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκε η συσχέτιση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς με διάφορα χαρακτηριστικά του πληθυσμού, δημογραφικά δεδομένα και σχολικές παραμέτρους. Κύριο ερώτημα αποτέλεσε η πιθανότητα συσχέτισης με την πολιτισμική ταυτότητα των μαθητών – οικογενειών τους. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 572 μαθητές (293 κορίτσια και 279 αγόρια) με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, από 17 σχολικές μονάδες της Ροδόπης και του Έβρου, επιλεγμένες με τυχαία αναλογική δειγματοληψία ανά βαθμό αστικότητας. Το γεωγραφικό διαμέρισμα της Θράκης αποτέλεσε ιδανικό δείγμα για μελέτη που εστιάζει στα πολιτισμικά χαρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

School bullying is responsible for mental health problems, social maladaptation and academic failure that follow a person until adulthood. To date, the scientific literature has identified many causal factors for the occurrence of the phenomenon. The way in which the underlying mechanisms are related to each other is a challenge for research. In the present study, the correlation of bullying behavior with various population characteristics, demographic data and school parameters was investigated. The main question referred to the possibility of correlation with the cultural identity of the participants. The study sample consisted of 572 students (293 girls and 279 boys) with a median age of 14 years, from 17 school units in Rhodopi and Evros, selected by proportional random sampling per degree of urbanity. The geographical region of Thrace was an ideal example for a study focusing on cultural characteristics, as it is distinguished for a wide variety: it includes native Christians at a ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2021)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47563
ND
47563
Εναλλακτικός τίτλος
Intercultural and scholar parameters of school bullying in children of secondary education and their psychological characteristics
Συγγραφέας
Γκουλιάμα, Αλεξάνδρα του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Νευρολογίας, Ψυχιατρικής και Αισθητηρίων Οργάνων. Κλινική Παιδοψυχιατρική
Εξεταστική επιτροπή
Σερντάρη Ασπασία
Σαμακουρή Μαρία
Τρυψιάννης Γρηγόριος
Τσαλκίδης Άγγελος
Βορβολάκος Θεοφάνης
Αρβανίτη Αικατερίνη
Πρώιου Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικός εκφοβισμός; Θυματοποίηση; Μειονότητα; Διομαδικές συγκρούσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
213 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.