Πολυπολιτισμικότητα και σχολική τάξη: ρατσιστικός εκφοβισμός / θυματοποίηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Τελευταία όλο και περισσότερο αναδεικνύεται στη χώρα μας το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού. Μια πτυχή του προβλήματος η οποία χρήζει μελέτης αφορά την περίπτωση που η εκφοβιστική συμπεριφορά συνδέεται με ζητήματα εθνοτικής και πολιτισμικής ετερότητας, αφού οι αντίστοιχες έρευνες είναι ελάχιστες στην ελληνική βιβλιογραφία.Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση της σχέσης της εθνοπολιτισμικής καταγωγής με την επιθετικότητα και τη βία που εκδηλώνεται στο σχολείο.Η μελέτη, εστιάζοντας σε δύο από τις πλέον κοινές μορφές εκφοβισμού που υπάρχουν μεταξύ των εφήβων (λεκτική και κοινωνικός αποκλεισμός), είχε ως στόχους να διερευνήσει: (1) την επίδραση της εθνοπολιτισμικής προέλευσης α) στους τύπους συμμετοχής και στις μορφές εκφοβισμού που εκδηλώνονται στο σχολείο β) στη ρατσιστική θυματοποίηση γ) στις στάσεις των μαθητών για την επιθετικότητα, γενικά και σε σχέση με τον εθνοτικά «άλλο», ειδικότερα, καθώς και δ) στους κοινωνιοψυχολογικούς παράγοντες που αφορούν τους τρόπους με τους οποίους ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

During the last years, the issue of school bullying is increasingly emerging in our country. An aspect of the problem that is worth studying concerns the case when bullying is linked to issues of ethnic and cultural diversity, since there are only a few relevant studies in Greek literature. The present study aims at exploring the relation between students’ ethnocultural background and the aggression and violence expressed in school. The study focusing on two of the most common forms of aggression among adolescents (verbal aggression and social exclusion), aimed at the investigation of: (1) the effect of ethnocultural background (a) on the types of involvement and forms of bullying that occurs in school, (b) on racist victimization, (c) on the attitudes of pupils towards aggression in general and particularly in relation to the ethnic "other" as well as (d) on sociopsychological factors concerning the ways in which the individual perceives himself and others (ethnic identity, self-est ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44800
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44800
ND
44800
Εναλλακτικός τίτλος
Multiculturalism and the classroom: racist bullying / victimization in secondary education
Συγγραφέας
Παπαντή, Βασιλική του Γεώργιος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σακκά Δέσποινα
Δεληγιάννη - Κουϊμτζή Βασιλική
Γιαγκουνίδης Παναγιώτης
Σακονίδης Χαράλαμπος
Ψάλτη Αναστασία
Σαπουντζής Αντώνιος
Μάρκος Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πολυπολιτισμικότητα; Ρατσιστικός εκφοβισμός; Ρατσιστική θυματοποίηση; Λεκτική ρατσιστική θυματοποίηση; Στάσεις για τη βία και την επιθετικότητα στο σχολείο; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
224 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)