Η διδακτική της Ιστορίας μέσω της δραματικής τέχνης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση των μαθητών της Δ΄ Δημοτικού

Περίληψη

Το βασικό θέμα που πραγματεύεται η διδακτορική διατριβή είναι ο τρόπος σύνδεσης της διδακτικής της ιστορίας με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση των μαθητών ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί το μάθημα στο σχολικό πολυπολιτισμικό περιβάλλον της Ελλάδας του 21ου αιώνα. Η διατριβή αποτελείται από δύο συστατικά μέρη, το Θεωρητικό Σκέλος και το Ερευνητικό Σκέλος. Το Θεωρητικό Σκέλος εστιάζει στη διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η σχολική Ιστορία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συνδέεται ή μη με την καλλιέργεια δεξιοτήτων, που θα βοηθήσουν τους μαθητές να μετεξελιχθούν ως πολίτες εντός του σύγχρονου πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος. Διερευνώνται διεξοδικά ο τρόπος προσέγγισης των εννοιών της ετερότητας, του χώρου και του χρόνου στα σχολικά εγχειρίδια και τα αναλυτικά προγράμματα,η ιστορική συνείδηση που αναπτύσσουν Έλληνες εκπαιδευτικοί και μαθητές και η επίσημη εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται για τη διδασκαλία της σχολικής Ιστορίας. Στο δεύτερο μέρος του Θεωρητικού Σκέλους αναπτύσσονται προτάσεις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary subject discussed in the present doctoral dissertation is the way in which the teaching of History in school can be connected to the interculteral education of children, in order for the lesson to correspond with the multicultural school environment in 21st century Greece. The dissertation is developed in two main parts, Theory and Research. The theoretical part begins by underlining the question of whether elementary school History is connected to the cultivation of skills that will aid the students as they become citizens of the modern multicultural environment. Here, the approach towards the concepts of diversity, historical space and time taken by school textbooks and teaching programs are closely investigated, as well as the historical awareness displayed by Greek educators, and students alike, and the official educational policy followed for the teaching of History in schools. The second section of the theoretical part proposes an approach to diversity, historical spa ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47229
ND
47229
Εναλλακτικός τίτλος
The didactics of History through drama techniques for the multicultural education of children in the 4th grade
Συγγραφέας
Δημητριάδης, Δημήτριος Νικήτας
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Αυλάμη Χρυσάνθη
Τσιάρας Αστέριος
Διαμαντάκου Αικατερίνη
Ασημακοπούλου Φωτεινή
Λενακάκης Αντώνιος
Μάγος Κωνσταντίνος
Παπαγρηγοράκης Μανώλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική της ιστορίας; Σχολική ιστορία; Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Μύρτις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
834 σ., εικ., πιν., χαρτ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα