Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: μία μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη

Περίληψη

Το κουκλοθέατρο είναι μια μορφή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς περιβάλλεται από μυστήριο, χιούμορ, προσεγγισιμότητα, εφευρετικότητα, δημιουργικότητα και δημιουργεί τις συνθήκες για αλληλεπιδραστική/διαφοροποιημένη μάθηση. Ως παιδαγωγικό εργαλείο, το κουκλοθέατρο προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές εκφράσουν τα συναισθήματα τους, ενεργοποιείται η φαντασία τους και διευκολύνεται η γεφύρωση των πολιτιστικών, θρησκευτικών, γλωσσικών, κοινωνικών ή φυλετικών διαφοροποιήσεων. Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να μελετήσει την επίδραση του κουκλοθεάτρου ως επικοινωνιακού και διαπολιτισμικού εργαλείου στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ως ξένης. Η έρευνα είχε τη μορφή έρευνας - δράσης και λαμβάνοντας υπόψη το γλωσσικό και πολιτισμικό κεφάλαιο της ομάδας -στόχου σχεδιάστηκαν 16 κουκλοθεατρικές παρεμβάσεις σε 4 τμήματα εκμάθησης μητρικής γλώσσας της ευρύτερης περιοχής της Στοκχόλμης. Οι παρεμβάσεις βασίστηκαν στις αρχές της Δραμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Puppetry is a form of Drama in Education and a valuable educational tool, as it is surrounded by mystery, humor, approachability, ingenuity, creativity. In addition it creates conditions for interactive / differentiated learning. As a pedagogical tool, puppetry offers students the possibility to express their emotions, triggers their imagination and bridges their cultural, religious, linguistic, social or racial differences. The purpose of this dissertation was to study the effect of puppetry as a communication and intercultural tool in teaching Greek as a second or foreign language. The research used action research and taking into consideration the linguistic and cultural context of the objectives of the research, we designed 16 puppet theater interventions in four groups of Greek language courses in the wide area of Stockholm. Two classes formed the experimental group and the other two were the control group. The interventions were based on the principles of “Dramatic Arts in Educat ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37137
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37137
ND
37137
Εναλλακτικός τίτλος
Puppetry as an intercultural and communication tool in teaching greek as a second language: a case study in preschoolers of studying the greek language in Stockholm
Συγγραφέας
Βίτσου, Μαγδαληνή του Δημήτριος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κοντογιάννη Άλκηστις
Μάγος Κωνσταντίνος
Παπαδοπούλου Μαρία
Κακανά Δόμνα
Μαγουλιώτης Απόστολος
Λενακάκης Αντώνιος
Τσιάρας Αστέριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση; Κουκλοθέατρο; Διαπολιτισμικότητα; Συναισθηματικό φίλτρο επίδρασης; Δεύτερη ή ξένη γλώσσα; Επικοινωνιακή προσέγγιση; Διασπορά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
302 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)