Η συνεργατική έρευνα δράσης: ένα μοντέλο για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας

Περίληψη

Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η δημιουργία ενός ζωντανού σχολείου, το οποίο σύμφωνα με τις μελέτες για την διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του σχολείου και της βελτίωσής του ενεπλάκη στο μηχανισμό της αυτοαξιολόγησης, με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου.Ειδικότερα, σε δυο σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιχειρήθηκε συλλογική αυτοαξιολόγηση, μια διαδικασία συλλογής πληροφοριών από τα υποσυστήματα του σχολείου (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς), ως αφετηρία μιας ευρύτερης αναπτυξιακής διαδικασίας και δημιουργήθηκε ένα τέτοιο μοντέλο, που συνέδεσε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με τη βελτίωση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης των δύο σχολικών μονάδων εντοπίστηκαν αδυναμίες στον τομέα μάθησης διδασκαλίας, επιχειρήθηκε με ομάδα εκπαιδευτικών συνεργατική έρευνα δράσης ως μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης, το οποίο ενέπλεξε αμφίδρομα επιμορφωμένους και επιμορφωτές,συμβάλλοντας στην επαγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study, was the development of a living organization which according to school effectiveness and school improvement literature, got involved in the process of selfevaluation, mobilizing all those within the school, for the sake of improvement. Thus, more concretely, collaborative school self evaluation was initiated in two school units of Primary Education in the area of Thessaloniki. Through a systematic gathering of data from school subsystems (teachers, pupils, parents), self evaluation became a monitoring and developing process, which helped the two schools to become self-renewing learning organization. As the results of school self evaluation detected the field of teaching and learning among the others as the weakest in the two schools, a collaborative action research model was planned and implemented in the two school units, as a means ofprofessional development and professionalism. The goal was to improve schools from within, by employing academics and teacher ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32429
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32429
ND
32429
Συγγραφέας
Καπαχτσή, Βενετία
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κακανά Δόμνα - Μίκα
Μπαγάκης Γεώργιος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολεία; Ελλάδα; Θεσσαλονίκη; Εκπαίδευση; Αξιολόγηση εκπαιδευτικών; Έρευνα δράσης στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
294 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)