Αντιλήψεις και πρακτικές τελειόφοιτων νηπιαγωγών για την αναπηρία και την ενταξιακή εκπαίδευση: μια συνδυαστική ερευνητική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη πραγματοποιείται στο πλαίσιο των Σπουδών για την Αναπηρία και αξιοποιεί θεωρητικά το κοινωνικό πολιτικό μοντέλο για την αναπηρία. Θίγει το κρίσιμο θέμα της εκπαίδευσης των αναπήρων, το οποίο, στο πλαίσιο της έρευνας, προσλαμβάνεται ως ζήτημα -εκτός από παιδαγωγικό- θεμελιωδώς πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό. Βάσει τόσο των στατιστικών δεδομένων που προέρχονται από μελέτες ευρωπαϊκών και διεθνών φορέων, όπως τα Ηνωμένα Έθνη και η Παγκόσμια Τράπεζα, όσο και των πορισμάτων από τις σύγχρονες έρευνες, προκύπτει η αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να ανταποκριθεί στον αντισταθμιστικό ρόλο του ως προς τον εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποκλεισμό των ανάπηρων μαθητών και μαθητριών. Αξιοσημείωτο και αντιφατικό στη συνθήκη αυτή είναι το γεγονός ότι το εν λόγω πρόβλημα παραμένει υπαρκτό, παρότι στις εκπαιδευτικές ατζέντες όλων των χωρών η ενταξιακή εκπαίδευση αποτελεί, επί δεκαετίες, βασική κατευθυντήρια αρχή και προτεραιότητα σε επίπεδο χάραξης εκπαιδευτικών πολιτικών. Με άξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research project is conducted in the context of Disability Studies and espouses the sociopolitical model of disability. It addresses the critical issue of the education of the disabled, which, in the current research context, is perceived as a fundamentally political, economic and cultural issue, apart from a pedagogical one. Based on statistics from research of European and International organizations such as the United Nations and the Organisation for Economic Co-operation and Development as well as recent study findings, it becomes evident that the deficiency of the educational system to counterbalance the social and educational exclusion of disabled students remains a problem of paramount importance despite the fact that inclusive education has been both a guiding principle and a top priority in the educational policy agendas of all countries for decades. In light of the above, the attendance of disabled students in mainstream schools and under appropriate conditions which ens ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45616
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45616
ND
45616
Εναλλακτικός τίτλος
Perceptions and educational practices of final-year undergraduate students in early childhood education in Greece: a combined methodological research approach
Συγγραφέας
Τσερμίδου, Λία (Πατρώνυμο: Οδυσσέας)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Ζώνιου -Σιδέρη Αθηνά
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη
Σφυρόερα Μαρία
Διδασκάλου Ελένη
Σταυρούση Παναγιώτα
Παρούση Αντιγόνη
Αναγνωστάκη Λήδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ενταξιακή εκπαίδευση; Αναπηρία; Σπουδές στην Αναπηρία; Κοινωνικό μοντέλο προσέγγισης της αναπηρίας; Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)