Διγλωσσία στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση curriculum στην εκπαιδευτική πράξη

Περίληψη

Η έρευνα μας εστιάζει στη βελτιστοποίηση των γλωσσικών επιδόσεων στο πεδίο των ικανοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, προφορικής και γραπτής διαμεσολάβησης, μέσα από το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ενός διγλωσσικά διαμορφωμένου προγράμματος διδασκαλίας ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο. Στη βασική μας υπόθεση υποστηρίξαμε ότι οι διγλωσσικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία ξένης γλώσσας μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη των ανωτέρω γλωσσικών ικανοτήτων. Μέσα από μια ερευνητική ακολουθία που διήρκησε δύο σχολικά έτη με τη συμμετοχή τριών σχολείων στην Ελλάδα και στο Βέλγιο, γλώσσα-στόχο τη γαλλική και γλώσσα ελέγχου την αγγλική, εφαρμόσαμε ένα μικτό μεθοδολογικό μοντέλο εκπαιδευτικής έρευνας δράσης με εργαλεία σχέδια μαθήματος μη γλωσσικού περιεχομένου, ειδικά διαμορφωμένα γλωσσικά portfolios, ημερολόγια και σημειώσεις. Η ευελιξία στη χρήση μιας νοηματοδοτικής γλωσσικής ρευστότητας στο σύνολο των γλωσσών του μαθητή και της μαθήτριας που ορίζουν ουσι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research focuses on the improvement of language competence in the field of oral and written comprehension, oral and written mediation, through the implementation and the evaluation of a bilingually-designed foreign language curriculum. Our main hypothesis argues that bilingual approaches in foreign language learning can contribute to the development of language skills. We applied a mixed quantitative and qualitative methodological model of educational action research with content and language integrated tools, language portfolios, calendars and notes, involving French as a target language and English as a control language in a two years research sequence with the participation of three schools in Greece and Belgium. Our findings defined bilingualism as "linguistic justice", "first language" "natural phenomenon" and "bridge". Languaging through a meaning-making repertoire that includes linguistic and multimodal features created a translanguaging space that positively promoted langu ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46116
ND
46116
Εναλλακτικός τίτλος
Bilingualism in foreign language teaching in junior secondary school: design, implementation and curriculum evaluation in educational practice
Συγγραφέας
Μαριάς, Παναγιώτης Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σκούρτου Ελένη
Καζούλλη Βασιλεία
Μητσικοπούλου Βασιλική
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Αλεξίου Θωμαή
Χατζηδάκη Ασπασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Διγλωσσία; Διαγλωσσικότητα; Ξένες γλώσσες; Πρόγραμμα σπουδών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
620 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα