Περίληψη
Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η δημιουργία και εφαρμογή λογισμικού, ικανού να οργανώσει διαδικτυακή οπτικοακουστική πληροφορία ως υποστηρικτικό υλικό για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό. Η αναζήτηση υπαρχόντων ευέλικτων υλοποιήσεων κατέδειξε την ανάγκη εύρεσης τεχνικής λύσης για τη δημιουργία εργαλείου ευρετηριοποίησης σκηνών από βίντεο του YouTube. Μετά από συνδυασμό τεχνολογιών αναπτύχθηκε το LeVAnDa. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκε πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα δημιουργίας δυναμικών δικτυακών τόπων, που επέτρεπε τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις και την ενσωμάτωση εξειδικευμένων τεχνολογιών. Οι βασικές λειτουργικότητες της εφαρμογής ήταν: α) δυνατότητα εισαγωγής απεριόριστων βίντεο, β) δυνατότητα ονοματοδοσίας/ ευρετηριοποίησης σκηνών, γ) αναζήτηση βιντεοσκηνών με διαδικτυακή συρραφή σε βιντεοπεριλήψεις και δ) παροχή αναδραστικής οπτικοακουστικής πληροφορίας, ικανής για την ανατροφοδότηση και την επίδραση στη μεταγνώση των χρηστών. Για τον έλεγχο αξιοπιστίας, ζητήθηκε, αφού ολοκληρώθηκε ...
Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η δημιουργία και εφαρμογή λογισμικού, ικανού να οργανώσει διαδικτυακή οπτικοακουστική πληροφορία ως υποστηρικτικό υλικό για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό. Η αναζήτηση υπαρχόντων ευέλικτων υλοποιήσεων κατέδειξε την ανάγκη εύρεσης τεχνικής λύσης για τη δημιουργία εργαλείου ευρετηριοποίησης σκηνών από βίντεο του YouTube. Μετά από συνδυασμό τεχνολογιών αναπτύχθηκε το LeVAnDa. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκε πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα δημιουργίας δυναμικών δικτυακών τόπων, που επέτρεπε τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις και την ενσωμάτωση εξειδικευμένων τεχνολογιών. Οι βασικές λειτουργικότητες της εφαρμογής ήταν: α) δυνατότητα εισαγωγής απεριόριστων βίντεο, β) δυνατότητα ονοματοδοσίας/ ευρετηριοποίησης σκηνών, γ) αναζήτηση βιντεοσκηνών με διαδικτυακή συρραφή σε βιντεοπεριλήψεις και δ) παροχή αναδραστικής οπτικοακουστικής πληροφορίας, ικανής για την ανατροφοδότηση και την επίδραση στη μεταγνώση των χρηστών. Για τον έλεγχο αξιοπιστίας, ζητήθηκε, αφού ολοκληρώθηκε η πιλοτική έκδοση του λογισμικού, η διάδραση χρηστών με το LeVAnDa και η συμπλήρωση ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε γι’ αυτό το σκοπό. Στα αποτελέσματα εφαρμόστηκε το στατιστικό μέτρο Cronbach's Alpha δείχνοντας υψηλή αξιοπιστία (α=0.896). Επιπρόσθετα οργανώθηκε ποιοτική έρευνα πεδίου με συνεντεύξεις σε άτομα με εμπειρία στη βιντεοανάλυση. Εκτός της μονομεταβλητής ανάλυσης του τελικού δείγματος (n=210) σχετικά με την αναγκαιότητα, χρησιμότητα και ευχρηστία του εργαλείου, εφαρμόστηκε και πολυμεταβλητή παραγοντική ανάλυση. Δημιουργήθηκαν πέντε συνιστώσες ικανοποίησης των χρηστών: α) Πρωτοβουλία και δημιουργικότητα χρήστη σε διαδικτυακό οπτικοακουστικό υλικό, β) χρηστικότητα πλατφόρμας, γ) ευχρηστία και απλότητα, δ) επάρκεια του YouTube ως πηγής άντλησης πληροφορίας και ε) μη ανάγκη τοπικής αποθήκευσης του υλικού. Συσχετίσεις για την αξιολόγηση της πλατφόρμας έγιναν επίσης με το προφίλ των χρηστών (t-test, M-W test, ANOVA και K-W test). Τέλος με την εφαρμογή ανάλυσης παλινδρόμησης, έγινε συνδυασμός της επίδρασης των χαρακτηριστικών του προφίλ στις διαστάσεις της αξιολόγησης της πλατφόρμας. Οι ερωτηθέντες χρήστες αξιολόγησαν στην πλειοψηφία τους το σύστημα LeVAnDa ως εύχρηστο και απλό στη χρήση. Από τις απαντήσεις φάνηκε ότι η δυνατότητα ονοματοδοσίας σε αποσπάσματα οπτικοακουστικής πληροφορίας τόνωσε τη δημιουργικότητα και πρωτοβουλία των περισσοτέρων. Εκτός της ποσοτικής, διενεργήθηκε και ποιοτική έρευνα. Η ανάλυση των συνεντεύξεων ενίσχυσε το αποτέλεσμα της ποσοτικής έρευνας και έδωσε επιπρόσθετα στοιχεία για την περαιτέρω έρευνα και εξέλιξη του συστήματος. Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα αναγνωρίστηκε η καινοτομία του LeVAnDa, και επισημάνθηκε η απουσία παρόμοιου εργαλείου στη Φυσική Αγωγή.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this thesis is the development and application of specific software, appropriate for the archiving web-based audio-visual information as support material for the Physical Education discipline. The original idea was to initially apply it for facilitating the source search and index development of particular video sections of educational content, accessible on internet and, of great interest on behalf of interested third parties, such as schools and clubs alike. The focal purpose of the tool was to laterally support educators as well as students not only with feedback provision within the learning and teaching process related to teaching session delivery but also with research conducted on physical education. There has been an extensive online search conducted on the field of multimedia and other similar flexible tools as well as the following core pillars: a) video for education purposes, b) the role of video in sports and, c) video analysis tools in sports. On this basis ...
The purpose of this thesis is the development and application of specific software, appropriate for the archiving web-based audio-visual information as support material for the Physical Education discipline. The original idea was to initially apply it for facilitating the source search and index development of particular video sections of educational content, accessible on internet and, of great interest on behalf of interested third parties, such as schools and clubs alike. The focal purpose of the tool was to laterally support educators as well as students not only with feedback provision within the learning and teaching process related to teaching session delivery but also with research conducted on physical education. There has been an extensive online search conducted on the field of multimedia and other similar flexible tools as well as the following core pillars: a) video for education purposes, b) the role of video in sports and, c) video analysis tools in sports. On this basis, it has been considered appropriate to search for technical solutions with the view to developing a video indexing tool archiving related recorded snapshots posted on YouTube; as a result, LeVAnDa (Lesson Video Analysis Database) application was developed. Consequently, approaches to combining most recently developed technologies were sought in order to finally create the existing software. Moreover, an open source for the creation of dynamic websites platforms has been chosen, which allows all necessary parameterization and the integration of specialized technologies in its code. The basic features of the application involve: a) introduction of an unlimited number of video files; b) naming, indexing and parameterization video recordings; c) search for video recordings satisfying each user's query, through an online assembling of related snapshots in the form of video summaries and (d) the provision of audio-visual information feedback, appropriate for delivering feedback and metacognition to users. In order to test the consistency and usability of the application, a number of Physical Education teachers were asked to interact with the LeVAnDa software and complete a quantitative questionnaire right after the application trial. Cronbach's Alpha statistical measure was applied to test the questionnaire consistency, which resulted in a high consistency percentage (α = 0.896). Furthermore, field research was conducted which involved 4 interviewees with prior experience in video analysis applications with regard to adding qualitative data to the survey. In relation to the final questionnaire, besides the univariate sample analysis (n = 210) referring to the necessity, usefulness and usability of the tool, a multivariate factor analysis was applied. As a result, five components were created in relation to the platform users’ satisfaction: (a) users’ initiative and creativity related to existing online audio-visual material; (b) platform usability; (c) platform usability and simplicity; (d) YouTube adequacy as a reliable source of information and, (e) complete absence of the related material local storage. On the one hand, the result of the quantitative analysis has been considered encouraging for the system bearing a good number of positive elements; on the other, the qualitative analysis provided additional data for further research implementation and software development. The participants widely recognized the LeVAnDa software innovation as well, as the gap existing in the Physical Education, due to the lack of a tool as such.
περισσότερα