Συνεργατική μάθηση σε δυνητικές κοινότητες: κοινωνιοψυχολογική και παιδαγωγική προσέγγιση

Περίληψη

Καθώς μεταβαίνουμε προς την Κοινωνία της Πληροφορίας, γινόμαστε συνδημιουργοί και συνάλληλοι των νέων τρόπων επικοινωνίας. Στην παρούσα προτείνεται το πλαίσιο ‘Συναλληλία’, ένα πλαίσιο συνεργατικής μάθησης για τον μετασχηματισμό Φυσικών Κοινοτήτων Μάθησης σε Δυνητικές Κοινότητες Μάθησης (ΔΚΜ), στο διαδίκτυο. Πρόκειται για μία εφαρμοσμένη κοινωνιολογικο-ψυχολογική και παιδαγωγική προσέγγιση υπό το φως του εσωτερικού λόγου. Ο τελευταίος εμφανίζεται μέσα στις ΔΚΜ όταν αυτές εμπλέκονται σε αυθεντικές δραστηριότητες. Με τον όρο ‘αυθεντικές’ εννοούνται πραγματικές δραστηριότητες, οι οποίες λαμβάνουν χώρα μέσα στην κοινωνία. Η ιδέα είναι το εν λόγω πλαίσιο να σηματοδοτήσει μία προσπάθεια να γίνουν σαφείς οι λειτουργίες συλλογικής ανάπτυξης γνωστικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, καθώς φυσικές κοινότητες μάθησης μετασχηματίζονται και επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους σε δυνητικές, στο διαδίκτυο. Στο μοντέλο του κύκλου συνεργατικής μάθησης της ΔΚΜ που παρουσιάζεται περιγράφονται αυτές οι γνωστικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

‘Synallilia’ is a framework that aims to transform physical learning communities into Virtual Learning Communities (VLC). It is a socio-psychological and pedagogical attempt where 3rd generation Activity Theory and Knowledge Building are used to conceptualize Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) in Virtual Communities. Synallilia is an applied approach which attempts to overcome the above dualism, in the light of inner speech. The last is established in virtual learning communities involved in authentic activities. As ‘authentic’ are considered the activities that take place in the real world, that is to say, in society.Sinallilia signifies an attempt to make explicit collective cognitive processes and skills, as physical learning communities transform and expand to virtual ones. In the process model of VLC collaborative learning presented in this thesis, are described the cognitive processes and skills and their sequence, via inner speech operations incorporated in an auth ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35410
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35410
ND
35410
Εναλλακτικός τίτλος
Collaborative learning in virtual communities: socio-psychological and pedagogical approach
Συγγραφέας
Τζαναβάρης, Σπυρίδων-Διονύσιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κοσκινάς Κωνσταντίνος
Κατερέλος Ιωάννης
Στυλιανίδης Στυλιανός
Κερμανίδου Κάτια-Λήδα
Μέλλον Ρόμπερτ-Τσάρλς
Αλεξιάς Γεώργιος
Καζή Σμαράγδα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Συναλληλία; Δυνητικές κοινότητες; Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστές (ΣΜΥΥ); Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης; Θεωρία της δραστηριότητας; Οικοδόμηση της γνώσης; Εσωτερικός λόγος; Κίνητρα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xviii, 228 σ., εικ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)