Η πρόληψη της αντικοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο μέσα από καθημερινές εκπαιδευτικές διαδικασίες και πρακτικές. Διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την εκδήλωση και την παγίωση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς

Περίληψη

Στόχος της παρούσας ανάλυσης είναι να αναζητηθούν συγκεκριμένες περιοχές της σχολικής πραγματικότητας, που αφορούν στην κοινωνικοποίηση του/της μαθητή/τριας και παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του/της. Διερευνήθηκε η σχέση μεταξύ της αντικοινωνικής/αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών/τριών και των παρακάτω παραγόντων που εντοπίζονται: α) στη συμπεριφορά του ατόμου (αυτοέλεγχος), β) στο οικογενειακό περιβάλλον (δεσμός με την οικογένεια) και γ) στο σχολικό περιβάλλον (δεσμός με το σχολείο, σχολικό κλίμα). Εφαρμόστηκε μια συνδυαστική ερευνητική προσέγγιση, αξιοποιώντας την ποσοτική αλλά και την ποιοτική μέθοδο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δέκα (10) δημόσια Δημοτικά Σχολεία της περιοχής Αθηνών και Πειραιά. Εφαρμόστηκε η μέθοδος της θεωρητικής ή σκόπιμης δειγματοληψίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκατόν δέκα (110) μαθητές/τριες από τη Δευτέρα (Β΄) και την Πέμπτη (Ε΄) τάξη, οι οποίοι/ες παρουσίαζαν προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα με τη γνώμη των δασκάλων τους ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study is to examine specific areas of school reality associated to pupils’ socialization and their significant role in the formation of children’s behaviour. Correlations between antisocial/deviant behaviour of children and a) behaviour of the child (self control), b) family environment (bonds with family) and c) school environment (bonds with school, school climate) were examined. A combination of the quantitative and qualitative method was utilized as the main method of the research. The research is conducted in ten (10) public Elementary Schools in the region of Athens and Piraeus. The method of theoretical or intentional sampling was applied. The sample consisted of 110 (N=110) second and fifth grade children (7 and 11 years). Pupils were classified according to their teachers’ opinion as performing behaviour problems. Teachers responded to a closed format questionnaire (20 questions) referring to different types of behaviour regarding antisocial and deviant ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24850
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24850
ND
24850
Εναλλακτικός τίτλος
Prevention of pupils’ antisocial behaviour at school through daily educational procedures and practices. Investigation of the factors related to the expression and consolidation of deviant behaviour
Συγγραφέας
Βασιλείου, Ποτούλα-Σπυριδούλα
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαγγανάς Αντώνης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μαθητές, Αντικοινωνική συμπεριφορά; Μαθητές, Αποκλίνουσα συμπεριφορά; Αποκλίνουσα συμπεριφορά; Δημοτικό σχολείο; Παράγοντες επικινδυνότητας; Προστατευτικοί παράγοντες; Αυτοέλεγχος; Δεσμός με οικογένεια; Δεσμός με σχολείο; Σχολικό κλίμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
365 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)