Διερεύνηση του μετασχηματισμού της τεχνολογικής παιδαγωγικής γνώσης στα μαθηματικά φοιτητών/τριων στο πλαίσιο της προπτυχιακής τους εκπαίδευσης και της μετέπειτα σχολικής τους δράσης ως εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά το μετασχηματισμό της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης προπτυχιακών φοιτητών/τριών στα Μαθηματικά, στο πλαίσιο ενός εξαμηνιαίου προγράμματος εκπαίδευσης - έρευνας δράσης σε συνεργατικά περιβάλλοντα. Επιπρόσθετα, διερευνά αν ο παραπάνω μετασχηματισμός συντελείται στη μετέπειτα σχολική τους δράση ως εκπαιδευτικών. Εικοσιπέντε φοιτητές (εννέα άντρες και δεκαέξι γυναίκες) συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ ο ερευνητής με την επιβλέπουσα της διατριβής είχαν ταυτόχρονα αναλάβει το ρόλο των διδασκόντων.Στην παρούσα μελέτη αξιοποιήθηκε το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΤΠΓΠ) που έχουν αναπτύξει οι Mishra και Koehler (2006). Επίσης, υιοθετήθηκε η οπτική της διαλεκτικής φύσης των Μαθηματικών (Lakatos, 1976; Davis & Hersh, 1981), οι εκδοχές του κατασκευαστικού εποικοδομισμού (Papert, 1980) και της εγκαθιδρυμένης μάθησης (Lave, 1988) με σκοπό να διερευνηθεί ο μετασχηματισμός της ΤΠΓΠ των φοιτητών στους άξονες της εφαρμογής του Προγράμματος Σπουδών, τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study examines undergraduate students’ transformation of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Mathematics during a six-month cooperative action research programme. Furthermore, it examines whether the above-mentioned transformation is transferred to their subsequent activity as schoolteachers. Twenty-five undergraduate primary students (nine men and sixteen women) took part in this educational intervention while the researcher, as well as the supervisor of this research, were teachers of the participant students group.Mishra and Koehler (2006) Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) framework was used in this study. Furthermore, the dialectical nature of Mathematics (Lakatos, 1976; Davis & Hersh, 1981), the tenets of constructionism (Papert, 1980) and of situated learning (Lave, 1988) were also adopted so as to investigate students’ TPACK transformation in regard to Curriculum implementation, pupil Assessment, Learning, Teaching and Access to d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32908
ND
32908
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring undergraduate students' transformation of technological pedagogical knowledge in mathematics as prospective teachers and as teachers in their school action
Συγγραφέας
Δουκάκης, Σπυρίδων του Γεώργιος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χιονίδου - Μοσκοφόγλου Μαρία
Αυγερινός Ευγένιος
Τσολακίδης Κωνσταντίνος
Μπούφη Ανδρονίκη
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Κόμης Βασίλειος
Βλάμος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου; Μαθηματικά; ΤΠΕ; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
548 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)