Η κατάκτηση της μορφολογίας του επιθέτου στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας

Περίληψη

Η διατριβή έχει ως στόχο την απεικόνιση του επιθέτου της Νέας Ελληνικής που διδάσκεται σε αλλόγλωσσους ενήλικες μαθητές. Η παρουσίαση του επιθέτου πραγματοποιείται με γνώμονα τα μορφολογικά του χαρακτηριστικά. Η στοχοθεσία είναι διπλή. Από τη μία πλευρά, με την Έρευνα Α, επιδιώκεται να παρουσιαστεί η στατική αποτύπωση της εικόνας του επιθέτου σε γραπτές παραγωγές αρχάριων, μέσων και προχωρημένων διδασκομένων της Ελληνικής. Από την άλλη πλευρά, με την Έρευνα Β, υπογραμμίζεται η δυναμική του εικόνα και η εξέλιξή του στη διαγλώσσα των εκπαιδευομένων, οι οποίοι ανήκουν σε όλα τα επίπεδα ελληνομάθειας. Η θεωρητική προσέγγιση της διατριβής στηρίζεται στη Θεωρία της Διαγλώσσας, την Ανάλυση Λαθών, το Σώμα Κειμένων Μαθητικού Λόγου και την Ποσοτική και Στατιστική Ανάλυση Λαθών. Αποτυπώνεται το γλωσσικό εξαγόμενο, η γνώση που έχουν κατακτήσει οι μαθητές, η εκμάθηση του επιθέτου και η επίδραση που έχει η διδασκαλία στην εκμάθησή του. Για τη μελέτη του υιοθετούνται στοχευμένες διδακτικές παρεμβάσει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to present the adjective in Modern Greek which is taught to adult learners of other languages. The presentation of the adjective is done based on its morphology. The goal is a double one; on the one hand, through Research A what is sought is the presentation of the static illustration of the adjective in written productions of beginner, intermediate and advanced learners of Greek. On the other hand, through Research B, emphasis is being given on the dynamic illustration of the adjective and its development in the learners’ interlanguage; learners who belong to all the levels of Greek language knowledge. The theoretical approach of the dissertation is based on Interlanguage Theory, Error Analysis, Learner Corpus and Corpus-based Error Analysis. The linguistic product is presented, i.e. the knowledge that the learners have acquired, the acquisition of the adjective and the effect of its teaching on its acquisition. Focus on Form and Processing Instruction ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44829
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44829
ND
44829
Εναλλακτικός τίτλος
The acquisition of the morphology of the adjective in teaching Greek as a second or foreign language
Συγγραφέας
Νεστοράτου, Στυλιανή του Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαρκόπουλος Γιώργος
Ιακώβου Μαρία
Μπέλλα Σπυριδούλα
Αγάθος Αθανάσιος
Μικρός Γιώργος
Τσαγγαλίδης Αναστάσιος
Γαλαντόμος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επίθετο της Νέας Ελληνικής; Διαγλώσσα; Ποσοτική και στατιστική ανάλυση λαθών; Εστίαση στον τύπο; Διεργαστική διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 347, εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)