Κατάκτηση και διδασκαλία της τροπικότητας από Τούρκους μαθητές της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

Περίληψη

Η διατριβή ανήκει στον χώρο της Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Ξένης γλώσσας και πραγματεύεται το φαινόμενο της Τροπικότητας με την εμφάνιση των επιστημικών και δεοντικών τροπικών δεικτών της Ελληνικής στα γραπτά των φυσικών ομιλητών της Τουρκικής που τη διδάσκονται ως ξένη. Σκοπός της είναι να αναδείξει τις ομοιότητες και τις διαφορές τπου παρουσιάζουν τα τροπικά συστήματα των δύο γλωσσών και να παρουσιάσει μία πρόταση διδασκαλίας για την αποτελεσματικότερη κατάκτηση των γραμματικών τροπικών δεικτών από το συγκεκριμένο κοινό. Για τον σκοπό αυτό, συγκεντρώνεται και περιγράφεται το σύνολο των μέσων πραγμάτωσης της τροπικότητας της Τουρκικής με την αντίστοιχη απόδοσή τους στην Ελληνική. Οι δείκτες εντάσσονται βάσει των σημασιών που εκφράζουν σε ένα τροπικό συνεχές και πραγματοποιείται η συγκριτική μελέτη των τροπικών συστημάτων των δύο γλωσσών. Επιπλέον, η έρευνα πραγματοποιείται σε ένα σώμα μαθητικών κειμένων, προκειμένου να εντοπιστούν οι δείκτες που χρησιμοποιούνται από τους Τούρκους μα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The theme of this dissertation belongs to the field of Second Language Acquisition and explores the concept of Modality and the way that it is encoded linguistically over time by the use of epistemic and deontic modality markers in the interlanguage of Turkish-speaking students of Greek as a foreign language. The objectives of the present study are (i) to indicate the similarities and differences among the modality systems of the two languages and (ii) to provide a type of grammar instruction for a more effective presentation of the phenomena discussed here for the L1 Turkish learners of Greek. In order to fulfil the aim of the study once all the modality markers of Greek were accumulated and their characteristics described, a modal continuum was compiled according to the functions they help to express. This systematization allows for the comparative analysis of the modality systems of the two languages. Furthermore, a learner corpus has been constructed, which along with the analysis ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44458
ND
44458
Εναλλακτικός τίτλος
Acquisition and teaching of modality to Turkish speaking students of Greek as a second language
Συγγραφέας
Χατζηθεοδώρου, Αντιγόνη Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ιακώβου Μαρία
Σελλά Ελένη
Σπυρόπουλος Βασίλης
Γαλαντόμος Ιωάννης
Θεμοπούλου Αιμιλία
Μικρός Γεώργιος
Τσαγγαλίδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Τροπικότητα; Διδασκαλία δεύτερης γλώσσας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 287 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα