Σχολικός εκφοβισμός - θυματοποίηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: ενδοπροσωπικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες

Περίληψη

Τα δεδομένα από έρευνες που περιγράφουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ελάχιστα. Κύριος σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του σχολικού εκφοβισμού, ως κοινωνικού φαινομένου, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Σε αυτό το πλαίσιο, επισκεφθήκαμε χώρους προσχολικής εκπαίδευσης και προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις κυρίαρχες μορφές εκφοβιστικής συμπεριφοράς, τους ρόλους συμμετοχής, τις ενδεχόμενες διαφορές ανάμεσα στα δυο φύλα, όπως επίσης και το πλαίσιο μέσα στο οποίο εκδηλώνονται τα περιστατικά θυματοποίησης. Επίσης, καταγράφηκαν οι στρατηγικές και αντιδράσεις που χρησιμοποιούν οι εμπλεκόμενοι, καθώς και το πλαίσιο του σχολικού χώρου, εσωτερικού και εξωτερικού, μέσα στο οποίο εκδηλώνονται τα περιστατικά θυματοποίησης. Τέλος, διερευνήσαμε τη συσχέτιση του φαινομένου με τρεις κοινωνικό-γνωστικές διεργασίες: 1. τη θεωρία του νου, 2. την ενσυναίσθηση, και 3. την εχθρική απόδοση αιτιότητας. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν, συνολικά, 167 παιδιά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Studies addressing the issue of bullying during the preschool period are still extremely rare. The main aim of the present study was to study the emergence of bullying in preschool children as a social and contextual phenomenon. In relation to this, we carried out an inquiry in order to study the prevalence and forms of bullying, the participant roles undertaken, gender differences, as well as the antecedents and consequences of bullying episodes. We also tried to figure out strategies implemented in order to deal with bullying incidences. Psychological correlates associated with bullying such as “Hostile Attribution Bias”, “Empathy” and Theory of Mind” were also examined, as well as factors concerning the physical environment, both into the classroom and in the playground. In the present study, 167 preschool children (ages 4-6) and their classroom teachers participated in the study. Data were collected using a multi-method approach. Both qualitative and quantitative methods were im ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25964
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25964
ND
25964
Εναλλακτικός τίτλος
Bullying - victimization in preschool children: Interpersonal and environmental factors
Συγγραφέας
Βλάχου, Μαρία
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iii, 285 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)