Η οπτική των εκπαιδευτικών ως προς τη ριψοκίνδυνη διαδικτυακή συμπεριφορά στη σχολική ηλικία: ο ρόλος των εργασιακών παραγόντων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποσκοπούσε στη διερεύνηση των αντιλήψεων διευθυντών, δασκάλων και εκπαιδευτικών Πληροφορικής δημοτικών σχολείων ως προς τη ριψοκίνδυνη διαδικτυακή συμπεριφορά στη σχολική ηλικία καθώς και των απαντήσεων που δίνουν σε ανάλογα περιστατικά μαθητών/τριών μέσω υποθετικών σεναρίων. Παράλληλα, εξετάστηκε ο διαμεσολαβητικός ρόλος εργασιακών παραγόντων των εκπαιδευτικών, όπως η αντιλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα, η επαγγελματική ικανοποίηση και η εξουθένωσή τους, στη σχέση ανάμεσα στις υπό εξέταση αντιλήψεις τους και στις απαντήσεις τους στα υποθετικά σενάρια, καθώς και η επίδραση δημογραφικών μεταβλητών των εκπαιδευτικών στην υπό μελέτη οπτική τους. Απώτερος στόχος ήταν η αποτύπωση για κάθε ομάδα εκπαιδευτικών του δικτύου σχέσεων των εμπλεκόμενων μεταβλητών που προβλέπει τη δηλούμενη πιθανότητα παρέμβασής τους στα υποθετικά σενάρια. Στην έρευνα συμμετείχαν 670 εκπαιδευτικοί (237 διευθυντές, 295 δάσκαλοι, 138 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής), κυρίως από την Κεντρική Μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aimed to investigate the primary school principals’, classroom teachers’ and computer teachers’ perceptions as well as their responses to hypothetical scenarios, regarding online risk behaviours of school-aged students. Furthermore, the mediating role of occupational factors, such as teachers’ perceived self-efficacy, job satisfaction and burnout in the relationship between their perceptions under study and their responses to hypothetical scenarios as well as the influence of demographic variables on teachers’ perspective under study were also examined. The ultimate goal was to investigate, separately for each group of teachers, the pattern of relationships among the variables involved, that predicts the perceived likelihood for intervention in the hypothetical scenarios. Six-hundred and seventy teachers (237 principals, 295 classroom teachers, 138 computer teachers), mainly from Central Macedonia and Attica, participated in the study. They were asked to complete a se ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44285
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44285
ND
44285
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers’ perspective regarding online risk behaviours in primary education: the role of occupational factors
Συγγραφέας
Τουλούπης, Θάνος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αθανασιάδου Χριστίνα
Δεληγιάννη - Κουϊμτζή Βασιλική
Μπίμπου - Νάκου Ιωάννα
Ανδρέου Ελένη
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Ψάλτη Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ριψοκίνδυνη διαδικτυακή συμπεριφορά; Σχολική ηλικία; Διευθυντές; Δάσκαλοι; Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής; Αντιλήψεις; Αντιλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα; Επαγγελματική ικανοποίηση; Επαγγελματική εξουθένωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
345 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)