Στρατηγικές αντιμετώπισης άγχους σε παιδιά και εφήβους: η σχέση τους με άλλα χαρακτηριστικά τους και με αντίστοιχα χαρακτηριστικά και αντιλήψεις των γονέων τους

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα ασχολείται με τη διερεύνηση των στρατηγικών αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων από παιδιά και εφήβους με σκοπό την ανίχνευση ποικίλων παραγόντων που μπορεί να επηρεάζουν, χωριστά ή σε συνάφεια, αυτές τις στρατηγικές. Πιο συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον στρέφεται στη μελέτη της αντιμετώπισης αγχωδών καταστάσεων σε σχέση με το σύστημα «γονείς- παιδιά». Η προβληματική τής παρούσας ερευνητικής μελέτης αφορά το εάν και πώς η αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων παιδιών και εφήβων («coping») μπορεί να προβλεφθεί από τις αντιλήψεις των γονέων για το «coping» των παιδιών τους, από το«coping» των ίδιων των γονέων, από την προσωπικότητα των γονέων, καθώς και από χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των ίδιων των παιδιών και εφήβων. Η σχετική βιβλιογραφία υποδεικνύει ότι, το πώς αντιδρούν οι γονείς, έχει καλύτερη προγνωστική αξία για τα παιδιά, σε σχέση με το τι πράγματι έχουν ζήσει τα παιδιά και για αυτό στην αξιολόγηση και ερμηνεία των ευρημάτων υιοθετείται η συστημική θεώρηση. Έμφαση, δηλαδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study is about understanding the coping strategies used during childhood andadolescence. Its purpose is to investigate those factors that may effect on the copingstrategies, either separately or together. Our main concern while studying the copyingstrategies is to focus on the system “parents-children”. Research questions that ariseare the following: How can children’s and adolescent’s coping strategies be predictedbased on a) their parents’ attitudes regarding their children’s coping strategies, b) theirparents’ own coping strategies, c) their parent’s personality, d) children’s andadolescent’s behaviour as well as their sufficiency (according to children’s andparents’ attitudes).The theoretical background is based on the systemic theory, according to whichcoping strategies can be described as a result from the interaction between children’sbehavior and their parents’ behavior. According to relative research, the way theparents react under stress situation is a better predictive ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45457
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45457
ND
45457
Εναλλακτικός τίτλος
Children and adolescents coping strategies: as they (their coping strategies) relate their other characteristics of them and with corresponding characteristics and perceptions of their parents
Συγγραφέας
Σκαλή, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Χατζηχρήστου Χρυσή
Μόττη Ευφροσύνη
Γιαννίτσας Νικόλαος
Χριστοπούλου Άννα
Τάνταρος Σπυρίδων
Ράλλη Ασημίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεαων; Παιδιά και έφηβοι; Χαρακτηριστικά και αντιλήψεις των γονέων; Άγχος; Άγχος και υγεία; Ατομικές διαφορές στην αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων σε παιδιά και εφήβους; Επίδραση «coping» γονέων στην διαμόρφωση των στρατηγικών αντιμετώπισης άγχους παιδιών και εφήβων; Γονεϊκές αντιλήψεις για την ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού; Το συστηµικό µοντέλο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2, xxiii, 244 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)