Ηλεκτρονικός εκφοβισμός στην Ελλάδα: η διερεύνηση του φαινομένου από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός μπορεί να θεωρηθεί ως μια σύγχρονη πλευρά του σχολικού εκφοβισμού και να οριστεί μέσα από το θεωρητικό πλαίσιο της πράξης της επιθετικότητας, που περιλαμβάνει τα στοιχεία της πρόθεσης και της επανάληψης, όταν αυτή συμβαίνει ενάντια σε ανυπεράσπιστα θύματα (εισαγωγή της έννοιας της διαφοράς της δύναμης, Olweus,1993). Το μοντέρνο στοιχείο στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό είναι η χρήση των νέων ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας (Smith,2008). Παρ΄ όλα αυτά η επαναληπτικότητα και η διαφορά δύναμης δύσκολα οριοθετούνται σε θεωρητικό πλαίσιο στον ηλεκτρονικό κόσμο (Dooley, Pyzalski& Cross,2009;Nocentini et al,2010; Vandebosch & Van Cleemput, 2009). Mέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση παρατηρείται ότι πολλές φορές οι έννοιες της επαναληπτικότητας και της διαφοράς δύναμης παραλείπονται, γεγονός που κάνει τη σύγκριση των ερευνών πολύ δύσκολη (Tokunaga, 2010). Eίναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός προέρχεται από το σχολικό. Τα στοιχεία που τον διαφοροποιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

At the dawn of the 22nd century, a new phenomenon of human abuse has arrived and it's called Cyberbullying. The theoretical framework along with the empirical data set a new reality for the world and the education in general. Two of the most basic conditions in order for the Cyberbullying to be defined are the repetition and the imbalance of power. The new entry is the use of electronic means. Overall, we can conclude that there is a large agreement within the literature about the definition of cyberbullying based on the criteria of intentionality and power imbalance. A lower level of agreement characterizes the criterion of repetition which makes the comparison of empirical data around the world challenging. It seems that the need for new education and prevention programs is higher than ever. This study was conducted in the context of the requirements for the degree of Ph.D. in Special Education and Psychology in the University of Athens (Greece). It is a quantitative study of 2448 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44034
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44034
ND
44034
Εναλλακτικός τίτλος
Cyberbullying in Greece: examination of the phenomenon from primary to the secondary education
Συγγραφέας
Μάλαμα, Βασιλική (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κολιάδης Εμμανουήλ
Σαλβαράς Ιωάννης
Γαλανάκη Ευαγγελία
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Βρεττός Ιωάννης
Βουδούρη Αγγελική
Δημάκος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χρήση ηλεκτρονικών μέσων; Διαδίκτυο; Μαθητές; Ελλάδα; Δημογραφικοί παράγοντες; Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
369 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)