Οι απόψεις των γονιών γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και τα δικαιώματα του παιδιού

Περίληψη

Η μελέτη των απόψεων και πρακτικών των γονιών γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διευκολύνει την ολόπλευρη κατανόηση του προβλήματος, αναδεικνύει προβλεπτικούς παράγοντες που οδηγούν σε μείωση του φαινομένου, εντοπίζει πιθανά στερεότυπα που παρεμποδίζουν την αντιμετώπισή του και επιτρέπει το σχεδιασμό επαρκών, κατάλληλων και αποτελεσματικών δράσεων κατά του εκφοβισμού. Στην παρούσα έρευνα, συμμετείχαν 1127 γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία της Β. Ελλάδας. Οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τη διερεύνηση των απόψεών τους γύρω από α) τη συχνότητα εμπλοκής των παιδιών τους σε περιστατικά εκφοβισμού β) τις στρατηγικές που υιοθετούν τα παιδιά τους, όταν εκφοβίζονται και όταν είναι παρατηρητές, γ) τις στρατηγικές που συστήνουν στα παιδιά όταν εκφοβίζονται δ) τις στρατηγικές που οι ίδιοι ακολουθούν, όταν τα παιδιά τους εμπλέκονται σε περιστατικά εκφοβισμού ε) τις γενικές αντιλήψεις τους γύρω από το φαινό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Research has identified a number of ways by which students involved in bullying practices cope with the negative effects of bullying, but less research has been carried out in relation to the parents’ knowledge of bullying and suggested ways of dealing with it. The current research undertakes this challenge by utilizing the parents as agents of information regarding their children’s bullying experiences and ways of dealing with them. Data from 1127 parents of children attending 14 primary schools mainly situated in the geographical area of Thessaloniki were used for the analyses. The ways of coping that parents would recommend to their children were different when they were classed as being bullied as opposed to bullying others and were significantly related to the parenting styles of the participants. Parental assessment of their children psychosocial well being and acknowledgement of Children's Rights was also related to their parenting styles and their ways of dealing with bullying ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37263
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37263
ND
37263
Εναλλακτικός τίτλος
Parents' perceptions of bullying and children's rights
Συγγραφέας
Κάργα, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου Ιωάννα
Καραγιάννη Παναγιώτα
Κογκίδου Δήμητρα
Αθανασιάδου Χριστίνα
Γρόλλιος Γιώργος
Ντρενογιάννη Ελένη
Ψάλτη Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκφοβισμός; Επιθετικότητα; Αντιλήψεις; Δικαιώματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
364, σ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)