Ηλεκτρονικός εκφοβισμός: κατανοώντας την εμπειρία της θυματοποίησης: παράγοντες που συνδέονται με τις αντιδράσεις σε περιστατικά ηλεκτρονικού εκφοβισμού στην εφηβεία

Περίληψη

Βασικός στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση της εμπειρίας ηλεκτρονικής θυματοποίησης από τους εφήβους. Με τη χρήση μεικτής ερευνητικής μεθοδολογίας (concurrent research design) και τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών Γ΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου η έρευνα αποσκοπούσε να απαντήσει στο ερώτημα «Πώς αντιδρούν οι έφηβοι σε ηλεκτρονικό εκφοβισμό» (εκτίμηση της εμπειρίας/επίδραση, συναισθήματα και διαχείριση της θυματοποίησης). Στην ποσοτική έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 1183 μαθητές και μαθήτριες στη Γ’ Γυμνασίου και Β’ Λυκείου από 19 δημόσια σχολεία της Θεσσαλονίκης, ενώ στην ποιοτική έρευνα συμμετείχαν 103 έφηβοι σε 11 ομάδες εστίασης από πέντε δημόσια σχολεία. H συλλογή των δεδομένων έγινε με ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς και συνεντεύξεις σε ομάδες εστίασης. Η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων έγινε στις ομάδες των θυμάτων και θυτών-θυμάτων. Η ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων έγινε με βάση τις αρχές της θεμελιωμένης θεωρίας. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής: (α) η ερμηνεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe aim of the study was to investigate the experience of cybervictimization among adolescents. A mixed method approach (concurrent research design) was used in order to investigate adolescents’ responses to cyberbullying (perception/consequences, emotions and coping). Overall, 1183 pupils participated in the questionnaire survey. Participants were pupils in grades 9 and 11 in nineteen public high-schools in Thessaloniki, in northern Greece. Moreover, 103 pupils from five public schools were interviewed in 11 focus groups. In the first phase, a paper-pencil questionnaire survey was conducted. This was followed by focus group interviews. Survey data were analyzed in two groups, namely; victims and bully-victims. The focus group material was analyzed following the coding principles of grounded theory. The main findings of the study were the following: (a) the appraisal of cybervictimization determined the feelings and ways of coping of victims and of bully-victims. Mostly, appraisals wer ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35893
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35893
ND
35893
Εναλλακτικός τίτλος
Cyberbullying: understanding the experience of victimization: factors associated with reactions to incidents of cyberbullying in adolescence
Συγγραφέας
Καπατζιά, Αναστασία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Συγκολλίτου Ευθυμία
Στογιαννίδου Αριάδνη
Δεληγιάννη - Κουΐμτζή Βασιλική
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Αθανασιάδου Χριστίνα
Αυδή Ευρυνόμη
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός; Θυματοποίηση; Αντιμετώπιση; Συναισθήματα; Εκτίμηση; Εφηβεία; Ρόλοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
402 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)