Η συμβολή των "αισθητικών δραστηριοτήτων ροής" στην εμπλοκή των παιδιών πρωτοσχολικής ηλικίας κατά τις μαθησιακές διαδικασίες του γλωσσικού μαθήματος: μια διδακτική προσέγγιση

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνήθηκε με ποιον τρόπο ένας καινοτόμος τύπος δραστηριοτήτων, οι οποίες ονομάστηκαν «αισθητικές δραστηριότητες ροής», επηρεάζουν τον μαθητή της Α΄ δημοτικού, ως προς την εμπλοκή του στις διδακτικές διαδικασίες και ειδικότερα στις διαδικασίες της διδασκαλίας της Γλώσσας. Οι εν λόγω δραστηριότητες σχεδιάστηκαν με γνώμονα δύο θεωρητικούς προσανατολισμούς, τη θεωρία για τις εμπειρίες ροής και τη θεωρία για την ενιαιοποίηση των τεχνών (arts integration) με τα υπόλοιπα διδασκόμενα θέματα. Ο δοκιμαζόμενος τύπος δραστηριοτήτων είχε τους ίδιους ακαδημαϊκούς στόχους με τις παραδοσιακές δραστηριότητες του αναλυτικού προγράμματος σπουδών αλλά διαφορετικά χαρακτηριστικά: Παραδείγματος χάριν, οι πειραματικές δραστηριότητες αφορούσαν καταστάσεις αυξημένου ενδιαφέροντος, ολιστικής εμπλοκής, ελεγχόμενες από τα ίδια τα υποκείμενα και βιωμένες ως αυτοτελικές και δημιουργικές. Ο πληθυσμός-στόχος της έρευνας ήταν 220 μαθητές πρωτοσχολικής ηλικίας του Νομού Αττικής και του Νομού Με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examined how an innovative type of activities called "aesthetic flowactivities" affect first graders’ engagement in the Modern Greek language course. Theseactivities were designed on the basis of two theoretical orientations, the theory of flowexperiences and the theory of arts integration and were used to compare with currentcurriculum activities. Αll designed to conform to the same academic goals, but differentcharacteristics: For example experimental activities involved situations of increased interest,holistic engagement, controlled by the subjects themselves and experienced as self-autotelicand creative. The target population was 220 primary school students in the prefecture of Atticaand the prefecture of Messinia. The sample was separated into experimental and controlgroups. The data were collected through participant observation method, were recorded andcollected in specially structured diaries and observation lists. In addition, the children filled ina five-sc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43998
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43998
ND
43998
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of "aesthetic flow activities" to the engagement of first graders in the learning process of the language lesson: a teaching approach
Συγγραφέας
Αργυριάδη, Αγάθη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά Μαρίνα
Οικονομίδης Βασίλειος
Κυπριωτάκη Μαρία
Τάφα Ευφημία
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Μουρίκη Αλεξάνδρα
Αμπαρτζάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
αισθητικές δραστηριότητες ροής; μαθητική εμπλοκή; Πρωτοσχολική εκπαίδευση; Νεοελληνική γλώσσα; ενιαιοποίηση της τέχνης; Εμπειρία ροής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
493 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)