Το θεατρικό παιχνίδι σε μαθητές με ελαφριά και μέτρια νοητική υστέρηση: καινοτόμες προσεγγίσεις και δράσεις στο έπος της Οδύσσειας

Περίληψη

Η διατριβή πραγματεύεται το ρόλο του θεατρικού παιχνιδιού στην εκπαίδευση των μαθητών με ελαφριά ή μέτρια νοητική υστέρηση. Αναμφισβήτητα, το θεατρικό παιχνίδι ως μορφοπαιδευτικό μέσο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δια βίου εκπαίδευση του ατόμου. Το θεατρικό παιχνίδι συμβάλλει πολύτροπα στην ανάπτυξη της νοημοσύνης και εναρμονίζει δημιουργικά τον γνωστικό, ψυχο-συναισθηματικό και σωματικό τομέα του μαθητή. Παράλληλα, ενδυναμώνει την κοινωνική ανάπτυξη του. Αν και έχει μελετηθεί ικανοποιητικά η αξία του θεατρικού παιχνιδιού και γενικότερα της θεατρικής παιδείας στη συνολική ανάπτυξη της προσωπικότητας τού τυπικώς αναπτυσσόμενου παιδιού απουσιάζει, στην Ελλάδα, η αντίστοιχη διερεύνηση του θέματος, όσον αφορά τους μαθητές με νοητική υστέρηση. Καταγράφεται, δηλαδή, σημαντική έλλειψη ερευνητικών και πρακτικών δεδομένων με αποτέλεσμα να μην έχει διερευνηθεί σχεδόν καθόλου η αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού στην εκπαίδευση των μαθητών με νοητική υστέρηση. Με βάση τα προαναφερόμενα σκοπό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis investigates the role of drama-play in the education of students with mild or moderate mental retardation. Undoubtedly, Drama-Play as a training instrument plays an important role in the life-long education of the individual. The drama-play contributes to the development of intelligence and creatively harmonizes the student's cognitive, psycho-emotional and physical domain. At the same time, it strengthens its social development. Although the value of Drama-Play and generally drama education in the overall development of the personality of the typically developing child is well studied, nevertheless, in Greece there is a lack of research into the subject with regard to pupils with intellectual disabilities. There is a significant lack of research and practical data, with the result that the use of the Drama-Play in the education of pupils with intellectual disabilities has hardly been explored. Based on the above-mentioned purpose of the present study, the Drama-Play is to ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43805
ND
43805
Εναλλακτικός τίτλος
Drama-play in students with light and moderate mental retardation: approaches and actions in the epos of Odyssey
Συγγραφέας
Γκατζόγια, Θεοδώρα Νικόλαος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών. Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Καραμήτρου Αικατερίνη
Σούλης Σπυρίδων
Κούτρας Βασίλειος
Σακελλαρίου Μαρία
Κουρκούτας Ηλίας
Νικολάου Γεώργιος
Σαρρής Δημήτριος
Μουδατσάκις Τηλέμαχος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Θεατρικό παιχνίδι; Ελαφριά νοητική υστέρηση; Μέτρια νοητική υστέρηση; Ολόπλευρη ανάπτυξη; Εφαρμογή - Αποτελέσματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
566 σ., εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα