Λειτουργία των δημοτικών σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην περιοχή της Θράκης: μια κοινωνιολογική προσέγγιση

Περίληψη

Στο πλαίσιο των διαμορφωμένων κοινωνικό-οικονομικών συνθηκών στη χώρα μας (μνημόνια) και τις συνακόλουθες περικοπές των δαπανών για την εκπαίδευση, κρίνεται αναγκαία μια επικαιροποιημένη και συστηματική διερεύνηση των συνθηκών λειτουργίας των δημοτικών σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην περιοχή της Θράκης, μέσα στα οποία πραγματώνεται η σχολική μάθηση των παιδιών με αναπηρία. Με βάση την παραπάνω προβληματική, ως στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής τίθεται η διερεύνηση της λειτουργίας των οχτώ (8) ειδικών δημοτικών σχολείων της Θράκης, μέσα από τη μελέτη που αφορά στη διαμόρφωση των σχέσεων τόσο ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές όσο και ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών τους. Πρόκειται για την κατανόηση της λειτουργίας του εν λόγω σχολικού θεσμού μέσα από μια ιδιαίτερη οπτική, αυτή που αφορά στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις των σχολικών δρώντων προσώπων. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε κατά τη διεξαγωγή της διατριβής ήταν μικτή, καθώς περιε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In light of the recent socio-economic conditions in our country and the resulting reductions in education funds it is necessary to carry out an updated and systematic study on the operation of Special Education and Training elementary schools in the region of Thrace, within which the schooling of children with disabilities is realized. The aim of this PhD dissertation is to investigate the operation of the eight (8) Special Education elementary schools in Thrace, through the assessment of teacher-student as well as teacher-parent relationships. Hence, this study focuses on the understanding of the working mechanisms of this particular educational institution through the social interactions of the involved participants. This study was carried out using mixed methods research, including both quantitative and qualitative approaches for the collection and analysis of data. More specifically, three research methods were combined (questionnaires, interviews, field observation), aiming at an ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43535
ND
43535
Εναλλακτικός τίτλος
The function of special education elementary schools in Thrace: a sociological approach
Συγγραφέας
Στεφανίδης, Δημήτριος Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Γώγου Λέλα
Κυρίδης Αργύρης
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Ρεκαλίδου Γαλήνη
Καλεράντε Ευαγγελία
Γιαβρίμης Παναγιώτης
Σούλης Σπυρίδων
Νικολάου Σουζάννα-Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ειδικά δημοτικά σχολεία; Διαγνωστικές υπηρεσίες; Συνεκπαίδευση; Αλληλεπίδραση γονέων-εκπαιδευτικών; Αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών-μαθητών/τριών; Σχολική και κοινωνική ένταξη των παιδιών με αναπηρία; Γονεϊκή εμπλοκή; Αλληλεπίδραση σχολείου-κοινωνίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 467; 340 σ.), πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα