Μηχανισμός προσαρμογής της μαθησιακής διαδικασίας στο Moodle με βάση το μαθήτυπο υποστηριζόμενος από αλγόριθμο εξόρυξης δεδομένων: εφαρμογή στη διδασκαλία του διαδικαστικού προγραμματισμού

Περίληψη

Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διατριβής αποτελεί η παροχή προσαρμοστικής μάθησης μέσα από ένα ισχυρό Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης, το Moodle. Παρόλο που το Moodle υποστηρίζει τη χρησιμοποίηση ποικίλων δραστηριοτήτων και διαθέτει εργαλεία που βοηθούν τον καθηγητή να οργανώσει το μάθημα του, διαθέτει ένα εγγενές μειονέκτημα. Το μειονέκτημα αυτό είναι ότι δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του εκπαιδευόμενου, όπως είναι ο μαθήτυπος και η προηγούμενη γνώση, παρουσιάζοντας το ίδιο ακριβώς μάθημα σε όλους τους εκπαιδευόμενους. Τα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Υπερμέσων που χρησιμοποιήθηκαν για να θεραπεύσουν το πρόβλημα δεν πέτυχαν τον προσδοκώμενο σκοπό καθώς υστερούν έναντι των Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης σε ευχρηστία, ευελιξία και προσφερόμενα εργαλεία. Στόχος της έρευνας μας είναι η ανάπτυξη ενός ευέλικτου μηχανισμού, που μπορεί να ενσωματωθεί στο Moodle, και να χρησιμοποιηθεί για την προσαρμογή της παρουσίασης του μαθησιακού υλικού και της προτεινόμενης σειράς πλοήγησης σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis studies how to provide adaptive courses in Moodle. Although there are many types of activities available in Moodle and various sets of tools are offered to support teachers in creating, administering and managing online courses, Moodle does not consider a student’s learning style and knowledge and delivers the same set of educational resources to all students. Adaptive Educational Hypermedia Systems have been proposed in order to provide learners with courses that suit their individual needs and characteristics. A major drawback is that they only support a few functions of web-enhanced education. The main purpose of our research is to develop a flexible mechanism that can be embedded in Moodle to adapt course presentation and navigation. Most of the systems that can be found in literature provide adaptation with techniques that are based either on learner knowledge or behavior. In order to achieve better results, it was decided to propose a hybrid mechanism that uses techni ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43028
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43028
ND
43028
Εναλλακτικός τίτλος
An adaptive mechanism for Moodle based on learning styles supported by a data mining algorithm: implementation of a procedural programming course
Συγγραφέας
Καραγιάννης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Νικηφόρος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Σατρατζέμη Μαρία
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Κασκάλης Θεόδωρος
Ευαγγελίδης Γεώργιος
Οικονομίδης Αναστάσιος
Τσινάκος Αύγουστος
Ξυνόγαλος Στέλιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσαρμοστικό εκπαιδευτικό σύστημα; Μαθήτυπος; Σύστημα διαχείρισης μάθησης; Αυτόματη ανίχνευση μαθήτυπου; Προσαρμοστική παρουσίαση περιεχομένου; Προσαρμοστική πλοήγηση; Εξόρυξη δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 256 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)