Εκπαίδευση εκπαιδευτικών φυσικών επιστημών: εκπαιδευτικός μετασχηματισμός, μεθοδολογία, τεχνολογία

Περίληψη

Το θέμα της αποτύπωσης και της ανάπτυξης της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΠΓΠ) απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα από τη γέννηση της έννοιας. Στο διάστημα που μεσολάβησε οι προτάσεις ήταν φτωχές, καθώς βασίζονταν κυρίως σε τεχνικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται εν γένη σε ποιοτικές έρευνες, όπως η παρατήρηση και οι εις βάθος συνεντεύξεις. Τα ερωτηματολόγια πολλαπλών επιλογών δεν είχαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα ενώ τα μόνα εργαλεία που ξεχώρισαν ήταν τα CoRes και PaP-eRs. Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζονται και συγκρίνονται εργαλεία όπως τα προαναφερθέντα, παράλληλα με την προετοιμασία και τη διεξαγωγή διδασκαλιών, τις ομαδικές συζητήσεις και την παρακολούθηση βιντεοσκοπημένων διδασκαλιών, που όλα μαζί συνδυάστηκαν σε ένα επιμορφωτικό σεμινάριο για μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Φ.Ε.Ακολουθώντας μεθοδολογίες ποιοτικών ερευνών κατέστη εφικτή η θέαση της πραγματικότητας με έναν ολιστικό τρόπο, μειώνοντας την πιθανότητα μιας αυτοσκοπικής ερμηνείας πολύπλοκων μεμονωμένων φαινομένω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Capturing and developing Pedagogical Content Knowledge (PCK) concerns educational community since the birth of the notion. During that period, the proposals that were made, were quite poor, and mainly were based on techniques and tools that have been used in general in qualitative studies, such as observation and in depth interviews. The multiple-choice questionnaires have not had the desired effect and the only tools that stood out were CoRes and PaP-eRs. In this study are presented and compared tools such as the above, along with preparation and teaching performing, group discussion and watching recorded teachings, all of which combined in a training seminar for prospective science teachers.Following qualitative research methodologies, it was possible to view reality in a holistic way, reducing the possibility of an autocorrelated interpretation of complex individual phenomena, the data were collected in a flexible manner in which individual expression was encouraged, and finally, an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42674
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42674
ND
42674
Εναλλακτικός τίτλος
Science teachers' training: educational transformation, methodology, technology
Συγγραφέας
Γρηγορίου, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Καλκάνης Γεώργιος
Σκορδούλη Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Κώτσης Κωνσταντίνος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Ψυχάρης Σαράντος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
607 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)