Επιδράσεις της διαθεματικότητας στις ικανότητες των μαθητών και τις επαγγελματικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών: στάσεις των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν οι αλλαγές και οι διαρθρωτικές μεταβολές του εκπαιδευτικού συστήματος οι οποίες συνδέονται με τις νέες ικανότητες των μαθητών για την κοινωνία της γνώσης και τη δια βίου μάθηση, καθώς και η γενικότερη αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Οι αλλαγές αυτές οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των ευρύτερων πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτισμικών αλλαγών σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο τα τελευταία χρόνια ασκούν πιέσεις για αναπροσαρμογές και μεταρρυθμίσεις στο χώρο της σχολικής γνώσης, στο μαθησιακό περιβάλλον και στις διδακτικές μεθόδους. Ως κρίσιμη διαθρωτική αλλαγή στο ευρύτερο μεταρρυθμιστικό πλαίσιο της Ελληνικής εκπαίδευσης θεωρήσαμε την εισαγωγή της διαθεματικότητας και των σχεδίων εργασίας στο Πρόγραμμα Σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Η εισαγωγή της διαθεματικότητας ειδικότερα συνδέθηκε άμεσα με τις αλλαγές στις διδακτικές μεθόδους και τις εκπαιδευτικές πρακτικές καθώς επίσης με τις ικανότητες των μαθητών και τις ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Greek educational system is confronted with various changes and challenges during the recent years. These changes are political, economic, socio- cultural, educational and have been occurring at the national, the European and world level. The above changes have been triggered by several forces such as globalization, the knowledge society, lifelong learning, new technologies among others. Thus, the educational system in Greece has been undergoing certain reforms especially in relation to school knowledge, the curriculum, the learning environment and teaching practices. A central change of the Greek educational reform in the recent years has been the introduction of cross-thematic curriculum approach and students’ projects at the compulsory level of education. More specifically, the implementation of Cross-Curricularity has called for changes concerning the students’ key competences and teachers’ professional skills, including their attitudes, in order to implement the above reforms ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41198
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41198
ND
41198
Εναλλακτικός τίτλος
Effects of cross - curricular themes on pupils competances and professional skills of teachers: teachers' Attitudes
Συγγραφέας
Μπούρας, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Φλουρής Γεώργιος
Φρυδάκη Ευαγγελία
Σπανός Γεώργιος
Πασιάς Γεώργιος
Μηλίγκου Ευανθία
Βέρδης Αθανάσιος
Φωτεινός Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαθεματικότητα; Ικανότητες μαθητών; Επαγγελματικές δεξιότητες εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
345 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)