Το ψυχοκοινωνικό και συναισθηματικό προφίλ των Ελλήνων μαθητών γυμνασίου που εμπλέκονται σε περιστατικά κυβερνο-εκφοβισμού (cyber-bullying) και παραδοσιακού εκφοβισμού: συγκριτική μελέτη.

Περίληψη

Τα περιστατικά κυβερνο-εκφοβισμού/θυματοποίησης (ΚΕ/ΚΘ) λαμβάνουν χώρα σε διαφορετικό πλαίσιο συγκριτικά με τα περιστατικά παραδοσιακού εκφοβισμού/θυματοποίησης (ΠΕ/ΠΘ), γεγονός που μπορεί να επηρεάσει το βαθμό στον οποίο τα ατομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των εφήβων θα λειτουργήσουν ως παράγοντες επικινδυνότητας για τη συμμετοχή τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η σύγκριση του ψυχοκοινωνικού και συναισθηματικού προφίλ των Ελλήνων μαθητών Γυμνασίου που συμμετέχουν σε περιστατικά ΚΕ/ΚΘ, με αυτό των μαθητών που συμμετέχουν σε περιστατικά ΠΕ/ΠΘ, βάσει του Γενικού Μοντέλου Επιθετικότητας, της θεωρίας ατομικών διαφορών, και των θεωριών ερμηνείας της Ηλεκτρονικά Διαμεσολαβούμενης Επικοινωνίας (ΗΔΕ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς σε 1,097 μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι περισσότεροι μαθητές συμμετείχαν αποκλειστικά στα περιστατικά ΠΕ/ΠΘ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Cyber-bullying/victimization (CB/CV) incidents take place in a different context compared to traditional bullying/victimization (TB/TV), a fact that may affect the extent to which adolescents’ individual and social characteristics will act as risk factors for their participation. The purpose of this study was to compare the psychosocial and emotional profile of Greek Junior High school students involved in CB/CV incidents, with that of students participating in TB/TV incidents, based on the General Aggression Model, the theory of individual differences, and the interpretative theories of Computer Mediated Communication (CMC). The study was conducted with the use of self-report questionnaires among 1,097 students attending the three grades of Junior High school in the regions of Eastern Macedonia-Thrace and Central Macedonia, Greece. The results indicated that most students participated only in TB/TV incidents, or simultaneously in both phenomena (CB/CV and TB/TV), with the same role or ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39829
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39829
ND
39829
Εναλλακτικός τίτλος
The psychosocial and emotional profile of Greek students participating in cyber-bullying and traditional bullying incidents: a comparative study
Συγγραφέας
Αντωνιάδου, Ναυσικά (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δαβάζογλου Αγγελική
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Μακρή-Μπότσαρη Ευανθία
Γιαβαζολιάς Θεόδωρος
Φάντης Κώστας
Μιχαϊλίδης Μιχάλης
Μάρκος Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κυβερνο-εκφοβισμός; κυβερνο-θυματοποίηση; παραδοσιακός εκφοβισμός; παραδοσιακή θυματοποίηση; Ατομικές διαφορές; Προσωπικότητα; Κοινωνικές σχέσεις; Κοινωνικές δεξιότητες; Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών; ψυχοκοινωνικό και συναισθηματικό προφίλ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
474 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)