Η επίδραση γνωστικών παραγόντων στην κατανόηση της ατομικής δομής από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Στη παρούσα διατριβή γίνεται η διερεύνηση των ιδεών των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διαφόρων ομάδων μαθητών (Β’ Γυμνασίου, Α’ και Γ’ Λυκείου τεχνολογικής και θετικής κατεύθυνσης), γύρω από την ατομική δομή της ύλης (ΑΔΥ) και την επίδραση τριών γνωσιακών μεταβλητών στη κατανόησή της. Οι τρεις γνωσιακές μεταβλητές που διερευνούνται είναι η Τυπική Λογική Σκέψη (ΤΛΣ), η Εξάρτηση/Ανεξαρτησία πεδίου (ΕΑΠ) και η Αποκλίνουσα Σκέψη (ΑΣ). Στην έρευνα συμμετείχαν τέσσερις ομάδες 421 συνολικά μαθητών. Η πρώτη αποτελούνταν από 127 μαθητές 13 ετών (Β’ Γυμνασίου), η δεύτερη από 167 μαθητές 15 ετών (Α’ Λυκείου), η τρίτη από 45 μαθητές 17 ετών (Γ’ Λυκείου, Θετική κατεύθυνση) και η τέταρτη από 82 μαθητές 17 ετών (Γ’ Λυκείου, Τεχνολογική κατεύθυνση). Όλοι οι μαθητές φοιτούσαν σε Γυμνάσια και Λύκεια της Αλεξανδρούπολης. Το τεστ κατανόησης της ατομικής δομής της ύλης (ΑΔΥ) σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έρευνας και αφού προηγουμένως, ελέγχθηκε στα πλαίσια της πιλοτικής φάσης σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study investigates students’ ideas of the atomic structure in a number of student cohorts with specific characteristics concerning age, grade, class curriculum and some individual differences, such as formal reasoning, field dependence/independence and divergence, as well as the effects of the above three cognitive variables on students’ understanding. Two specific task contexts, which were designed in accordance with corresponding teaching contexts for the atomic structure, one based on Bohr’s model and the other on the quantum mechanical model, were examined as for their potential to differentiate initial students’ representations of the atomic structure (where no specific context was provided). Cognitive variables and student cohorts were used as independent variables. Participants (n = 421) were students of the 8th, 10th and 12th grades of secondary education schools from Alexandroupolis. Data collection was carried out using a battery of self-report questionnaires related to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39735
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39735
ND
39735
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of some cognitive factors on secondary students’ understanding of the atomic structure
Συγγραφέας
Ζαρκάδης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Μακρής Νικόλαος
Σακκά Δέσποινα
Δημητρίου Αναστασία
Μάρκος Άγγελος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία
Λέξεις-κλειδιά
Ατομική δομή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
193 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)